۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۴۶۶۲۷
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

حفظ عزت ملی، مهم ترین پیام ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن بود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام گفت: حفظ عزت ملی، صیانت از دستاوردهای هسته ای، به رسمت شناختن حقوق ملت ایران و زیر بار ذلت و زورگویی نرفتن پیام ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن بود که باید این پیام مهم را مسؤولان درون کشور به درستی درک و در مذاکرات به طرف‌های مذاکره کننده بفهمانند.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی،دل نبستن به ظواهر دنیایی و  توشه برداری از دنیا برای سرای آخرت را از ویژگی‌های مهم اهل تقوا برشمرد.

 

وی تربیت فرزند صالح، انجام واجبات الهی، نماز، روزه، عبادت و بندگی خالص به درگاه خداوند متعال، دستگیری از نیازمندان و کمک‌های عام المنفعه همچون ساخت مسجد، مدرسه، بیمارستان را از جمله باقیات الصالحات انسان برای روز قیامت عنوان کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام قدردانی از حضور هوشمندانه مردم در راهپیمایی 22 بهمن تصریح کرد: به یقین هیچ‌کس جز ذات باری تعالی نمی‌تواند پاداش این مجاهدت، ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر زورگوی‌های استکبار جهانی و ظلم ستیزی این مستکبران را بدهد.

 

امام جمعه شهرکرد، وظیفه امروز مسؤولان در قبال این حضور بی‌‌نظیر مردمی در راهپیمایی 22 بهمن را خطیر دانست و گفت: اکنون نوبت مسؤولان اجرایی، قضایی، مقنّنه و همه خادمان نظام اسلامی است که با تکیه بر مردم و توانمندی های عظیم درون کشور عرصه را برای خدمت بی‌منت برای این مردم فهیم، بصیر و ولایت مدار فراهم کنند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، حفظ عزت و اقتدار ملی در همه عرصه به ویژه عرصه مذاکرات هسته‌ای را ضروری خواند و افزود: مذاکرات هسته ای با گروه های 1+5 با حفظ عزت و اقتدار ملی باید ادامه پیدا کند و نباید ادبیات ما به گونه‌ای باشد که دشمن از ما سوء استفاده و عزت ما را مخدوش کند.

 

این مقام مسؤول تصریح کرد: حفظ عزت ملی، صیانت از دستاوردهای هسته ای، به رسمت شناختن حقوق ملت ایران و زیر بار ذلت و زورگویی نرفتن پیام ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن بود که باید این پیام مهم را مسؤولان درون کشور به درستی درک و در مذاکرات به طرف‌های مذاکره کننده بفهمانند.

 

خطیب جمعه شهرکرد، 23 بهمن سال 59 گشایش سفارت فلسطین بجای سفارت اسرائیل در کشور را یادآور شد و گفت: حمایت از مظلوم، ستیز باظالمان و مستبدان، سازش ناپذیری با ظلم و دستگیری و در کنار مظلومان در همه اقصی نقاط عالم بودن از ویژگی‌ها و ارزش‌های والای انقلاب و نظام اسلامی ایران است.

 

وی در ادامه بر ضرورت نگاه عدالت محورانه در توزیع امکانات و منابع ملی تأکید کرد و گفت: عدالت اجتماعی به معنای توزیع امکانات، توانمندی‌ها و دارایی‌های کشور به گونه‌ای که همه مردم در نقاط دور و نزدیک، شهر و روستا از حداقل امکانت و یک زندگی متوسط بهره‌مند شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام از عدم تحقق عدالت اجتماعی به معنای واقعی کلمه در مناطق دورافتاده و محروم استان چهارمحال و بختیاری انتقاد کرد و گفت: متأسفانه در استان همچنان مناطق بسیاری هستند که از امکانت و نیازهای نخستین همچون محل اسکان و راه مناسب، آب، برق و گاز و بسیار دیگر از نیازمندی‌ها برخوردار نیستند که این جای تأسف و نگرانی است.

 

وی با اشاره به سفر رهبر انقلاب به منطقه بازفت و محروم ترین نقطه استان روستای لبد، تصریح کرد: متأسفانه روستای لبد که رهبر انقلاب در آن سال‌ها به آنجا سفر کردند همچنان از امکانات نخستین مناسب برخوردار نیست و این شرایط در شأن و جایگاه مردم آن منطقه و استان چهارمحال و بختیاری نیست.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، دستور رهبری مبنی بر ساخت یک شهرک در آن منطقه و تجمع مردم در آن شهرک را یادآور شد و از عدم ساخت این شهرک پس از گذشت این همه سال انتقادکرد و گفت: متأسفانه عدم ساخت این شهرک در آن منطقه موجب شد که یک روستا به کلی زیر آوار برود و این خطر نیز دیگر روستاهای این منطقه را تهدید می‌کند.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه رفع محرومیت از این مناطق باید به صورت جدی در دستور کار مسؤولان قرار بگیرد، از سفر دوباره خود به این منطقه برای بررسی مشکلات و کاستی‌ها به ویژه در عرصه فرهنگی خبر داد و گفت: ما در عرصه فرهنگی و ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین مردم و مساجد و و زمینه‌سازی و تغذیه دینی و فرهنگی مردم مسأول هستیم و این سفر دوباره نیز برای تحقق این اهداف بسیار مهم است./9457/پ201/ب2

 

 

ارسال نظرات