۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۲۴۷۱۲۷
در دیدار نماینده‌ بعثه‌ مطرح شد؛

تجلیل معاون تولیت حرم علوی از ساخت صحن حضرت زهرا

خبرگزاری رسا ـ معاون تولیت حرم علوی با بیان این‌که صحن حضرت زهرا(س) به عنوان بزرگترین پروژه در حال احداث در کشور عراق شناخته می شود، گفت: شرایط منحصر به فرد تاریخی برای پیوند ملت ایران و عراق به وجود آمده است که بایستی نهایت استفاده از این فرصت صورت گیرد.
صحن حضرت زهرا(س) به عنوان بزرگترين پروژه در حال احداث در كشور عراق

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، ظهیر شربه، معاون تولیت حرم علوی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق که با حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف نیز همراه بود، اظهار داشت: از صدها سال قبل همکاری و تعامل نزدیکی میان دولت و ملت ایران و عراق وجود داشته است.



وی ادامه داد: در طول این سال‌ها این همکاری دچار فراز و فرودهای مختلفی بوده که اغلب نشأت گرفته از مسائل سیاسی بوده است، اما امروز شاهد عالی‌ترین سطح تعامل، همبستگی و پیوند میان دو ملت ایران و عراق هستیم که نمونه آن ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف اشرف از سوی ملت ایران است.



معاون تولیت حرم علوی با بیان این‌که صحن حضرت زهرا(س) به عنوان بزرگترین پروژه در حال احداث در کشور عراق شناخته می شود، خاطرنشان کرد: شرایط منحصر به فرد تاریخی برای پیوند ملت ایران و عراق به وجود آمده است که بایستی نهایت استفاده از این فرصت صورت گیرد.


ظهیر شربه افزود: اکنون در شرایطی هستیم که تعامل سیاسی مطلوب میان دو کشور ایران و عراق برقرار است، در این شرایط باید روابطی برقرار شود که در صورت تغییر سیاستمداران هیچ خللی در پیوندها ایجاد نشود.



وی با بیان این‌که بایستی با تأکید بر منافع مشترک به دنبال استحکام‌بخشی به روابط فی مابین باشیم، گفت: اشتراکات دینی، مذهبی، فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی می تواند مقدمه‌ای برای تحکیم و گسترش روابط در عرصه‌های مهمی از جمله صنعتی و اقتصادی شود.



معاون تولیت حرم علوی در بخش دیگری از سخنانش موافقت خود را با برگزاری مراسم تحویل سال جدید شمسی در حرم مطهر علوی اعلام کرد و نسبت به پیگیری درخصوص برقراری دوباره جلسات روزانه بعثه مقام معظم رهبری در صحن مطهر علوی قول مساعد داد.



شایان ذکر است، صحن حضرت زهرا (س) حرم مطهر امام علی (ع) که ساخت آن از سال 88 در دستور کار ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران قرار گرفته و رسما از سال 90 کلید خورده، قرار است در مدت 5 سال و با مساحت 220 هزار متر مربع به همت متخصصان، مهندسان و کارشناسان ایرانی تکمیل شود.



60 درصد این پروژه انجام شده و مرحله باقیمانده شامل نازک کاری و توکاری شبستان 100 هزار متری با معماری اصیل اسلامی و ایرانی و نمایانگر هنر ایرانی در کنار اعتقادات عمیق دینی و مذهبی است.



براساس این گزارش، صحن حضرت زهرا (س) شامل قسمت‌های زیارتی، غیرزیارتی و فضاهای جانبی است که در قسمت غیر‌زیارتی آن، کتابخانه، واحدهای خدماتی، پارکینگ، موزه، مضیف پیش‌بینی شده است و با ساخت آن نیز فضای موجود حرم حضرت امیرمؤمنان (ع) به 10 برابر افزایش می‌یابد./840/د101/ف

ارسال نظرات