۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۴۷۱۹۳
واکنش مفتی اعظم لبنان به اعدام 21 مسیحی مصری؛

داعش به دنبال ایجاد درگیری بین مسیحیان و مسلمانان مصر است

خبرگزاری رسا ـ مفتی اعظم لبنان هدف داعش از اعدام بیست و یک مسیحی مصری ساکن لیبی را ایجاد درگیری بین مسیحیان و مسلمانان مصر دانست.
شيخ عبداللطيف دريان، مفتي اعظم مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبداللطیف دریان، مفتی اعظم لبنان در تماس با پاپ تواضروس، پدر مسیحیان مصری  جنایت شاخه لیبی داعش در اعدام 21 مسیحی مصری در لیبی را به شدت محکوم کرد.

 

وی با تأکید بر همبستگی ملت لبنان با مردم مصر، گفت: دین مبین اسلام از این گونه جنایت‌ها مبری است.

 

این عالم اهل سنت لبنانی، هدف اصلی داعش از این اقدام را ایجاد فتنه بین مسیحیان و مسلمانان مصر برشمرد و اظهار داشت که هدف تکفیری‌ها از اعدام 21 مسیحی مصری متشنج کردن فضای مصر و ایجاد درگیری گسترده بین مسلمانان این کشور و قبطی‌های مسیحی است.

 

شیخ دریان خاطرنشان کرد: ضرورت وحدت مسیحیان و مسلمانان در کشورهای عربی با توجه به بحران‌های منطقه در برهه کنونی بیش از پیش احساس می‌شود، چرا که فتنه‌های طایفه ای و مذهبی کشورهای منطقه را با تهدیدی جدی مواجه کرده است.

 

وی با بیان اینکه دولت مصر توانایی عبور از این چالش و متحد ساختن ملت مصر را دارد، ابراز امیدواری کرد که هوشیاری و آگاهی مسیحیان مصر که بزرگ تر از اقدامات تکفیری‌ها است توطئه‌های تروریستی را خنثی می‌کند. 

 

 

گفتنی است شاخه داعش در لیبی روز گذشته بیست و یک مسیحی مصری ساکن لیبی را اعدام کرد که این اقدام با واکنش شدید شخصیت‌های سیاسی و اسلامی لبنان مواجه شد./983/ب902/ک

ارسال نظرات