۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۲۴۸۱۶۶
6 و 7 اسفندماه؛

بیست و یکمین کنفرانس هسته ای در دانشگاه اصفهان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی بیست و یکمین کنفرانس هسته‌ای ایران گفت: بیست و یکمین کنفرانس هسته‌ای ایران در روزهای 6 و 7 اسفندماه در دانشگاه اصفهان برگزار می‌‌شود و 350 متخصص هسته‌ای کشور در یکی از معتبرترین کنفرانس‌های ایران شرکت می‌کنند.
انرژي هسته اي

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان محمدرضا عبدی دبیر اجرایی بیست و یکمین کنفرانس هسته‌ای ایران امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: بیست و یکمین کنفرانس هسته‌ای ایران در روزهای 6 و 7 اسفند امسال در دانشگاه اصفهان برگزار می‌‌شود و 350 متخصص هسته‌ای کشور در یکی از معتبرترین کنفرانس‌های ایران شرکت می‌کنند.

وی با بیان این که در این کنفرانس 8 محور تخصصی مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد، تصریح کرد: راکتورهای هسته‌ای، مواد و سوخت هسته‌ای، شتاب دهنده‌ها، فیزیک هسته‌ای، پرتو پزشکی، آشکارسازی، پلاسما و هم‌جوشی هسته ای‌و کاربرد پرتوها از جمله محورهای تخصصی هستند.

دبیر اجرایی بیست و یکمین کنفرانس هسته‌ای ایران خاطرنشان کرد: از بین 700 مقاله ارائه شده به این کنفرانس، با داوری‌های علمی و بررسی پادمانی مقاله‌ها، 210 مقاله پذیرش و در این کنفرانس ارائه می‌شود و این کنفرانس بزرگداشت مرحوم دکتر رحیم کوهی از اساتید برجسته هسته‌ای کشور است.

وی افزود: در این کنفرانس به برترین مقاله ارائه شده جایزه شهید شهریاری اعطا می‌شود و این مقاله باید بتواند گام موثری در علم و فناوری هسته ای کشور ایجاد کند. چندین نشست تخصصی در رابطه با راکتور بوشهر، راکتور اراک، BCNTو چند کارگاه تخصصی دیگر برگزار می‌شود و کارگاه شبیه‌ساز راکتور نیز در این همایش اجرا می‌شود و افراد حاضر در همان زمان باید راکتور را طراحی و فعال کنند.

رییس دانشکده علوم و فناوری‌های نوین دانشگاه اصفهان افزود: در این کنفرانس فریدون عباسی، رییس انجمن هسته‌ای کشور، معاونان سازمان انرزی اتمی، رییس UCF اصفهان و از پادمان هسته‌ای کشور حضور دارند.

وی تصریح کرد: این کنفرانس به همت انجمن هسته‌ای ایران و دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود و شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران، پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای، شرکت ساخت و راه‌اندازی نیروگاه‌های اتمی، شرکت توسعه و ارتقای ایمنی نیروگاه‌های اتمی، سازمان پدافند غیرعامل کشور، بسیج اساتید استان و فناوری‌های پیشرفته ایران از دیگر حمایت کننده‌های این کنفرانس هستند.

عبدی خاطرنشان کرد: هدف اصلی انجمن هسته‌ای ایران این است که علم و فناوری هسته‌ای را در درجه نخست در دانشگاه‌ها، دانشجویان و متخصصان سطح کشور رشد و توسعه دهد به صورتی که دانش فنی مورد نظر را بتوانیم به صورت بومی به دست آوریم.

وی افزود: هدف دوم این است که متخصصان مرتبط با علوم و فناوری هسته‌ای در این نشست با سازمان های مرتبط مانند نیروگاه اتمی بوشهر، UCFاصفهان، سازمان ایمنی نیروگاه ها و غیره ارتباط برقرار کنند.

رییس دانشکده علوم و فناوری‌های نوین دانشگاه اصفهان تصریح کرد: هدف سوم، آشنا کردن متخصصان هسته‌ای با مرز دانش است که سبب هم‌افزایی تحقیق و توسعه در این امر شود و هدف چهارم این است که با برگزاری چنین نشست‌های تخصصی در راستای راکتورهای هسته‌ای، شبیه‌سازها و دیگر موارد آموزش‌های ویژه‌ای ارائه می‌شود.

وی با اشاره به این که این کنفرانس هر سال در یک شهر برگزار می‌شود، افزود: سال گذشته گیلان میزبان بود و امسال استان اصفهان برای چهارمین بار و دانشگاه اصفهان برای دومین بار میزبان می‌شود. 10 دانشگاه کشور در رشته مهندسی هسته‌ای فعالیت می‌کنند که دانشگاه اصفهان جز 4 دانشگاه برتر در این زمینه است./939/د102/ب4

ارسال نظرات