۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۲۴۸۳۷۳

مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین سیفی مازندرانی در کاشان برگزار شد

خبرگزاری رسا‌ ـ مجلس ترحیم مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد سیفی مازندرانی از سوی نماینده ولی فقیه در کاشان و با حضور حضور اقشار مختلف مردم، اساتید، فضلا و طلاب حوزه های علمیه در حسینیه آیت الله رضوی کاشان برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين منصور فرجي مجلس ترحيم حجت الاسلام والمسلمين محمدجواد سيفي مازندراني دركاشان مجلس ترحيم حجت الاسلام والمسلمين محمدجواد سيفي مازندراني دركاشان مجلس ترحيم حجت الاسلام والمسلمين محمدجواد سيفي مازندراني دركاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام منصور فرجی مدیرحوزه های علمیه منطقه کاشان یکشنبه شب در مجلس ترحیم مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد سیفی مازندرانی در زیارت چهل تن کاشان گفت: اگر عبد بودن حاصل شد، عبودیت معنا پیدا می کند وگر نه، عبادت را خیلی ها دارند.

 

وی، با برشمردن برخی از صفات برجسته مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد سیفی مازندرانی گفت: این عالم به تمام معنا کمال، تقوا، علم و قلم و نبوغ را یک جا داشت.

 

مدیر مرکز حوزه های علمیه منطقه کاشان گفت: بین عبادت و عبودیت تفاوت است، عبادت آنچه را انسان انجام می دهد اما عبودیت نتیجه عبادات انسان است.

 

به گفته وی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیفی مازندرانی شخصیتی بود که عمر خود را به بندگی خدا سپری کرد و آنچه را یک انسان کامل دارد داشت، او ولایت مدار واقعی بود و برعکس برخی ها که شعار ولایت مداری می دهند، او واقعا ولایت را با جان و دل دوست داشت و در دل خود داشت.

 

حجت الاسلام فرجی با اشاره به این که مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیفی مازندرانی حکمت داشت یاد آورشد: حکمت چیزی است که به جان و عقل انسان حکم می کند و به قدری زیبا سخن می گفت که همه مردم گفتار و کلام او را با جان و دل می خریدند.

 

وی افزود: حکمت انتسابی نیست، هرچه انسان بیشتر بندگی کند خداوند نیز او را بیشتر نورانی تر می کند و هرکس خودش را خالص کند سبک تر می شود و از این رو حرف و کلام مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیفی مازندرانی حکیمانه و مدبرانه و عالمانه بود.   

 

مدیرمرکز حوزه های علمیه منطقه کاشان با اشاره به این که در موعظه حسنه، انسانی ره یافته بود و هرحرکتی از او سر می زد حسنه بود گفت: مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیفی، انسانی ره یافته و کامل بود به طوری که در این سن و سال جوانی، رهبر معظم انقلاب در پیام خود بیانات مهمی داشتند.

 

مرحوم سیفی مازندرانی راه و مسیر را به ما نشان داد

 

حجت الاسلام فرجی گفت: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد سیفی مازندرانی نیازی به تعریف و تمجید های ما ندارد و قرار هم نیست از او تعریف کنیم چون نیازی به تعریف ما ندارد اما بزرگترین انتظار او از ما این است که راه او را که در اوج جوانی شخصیتی عالم و با تقوا بود و خداوند او را در چند صباحی در اختیار ما گذاشته بود تا از اوم بهره مند شویم راه  او را ادامه بدهیم.

 

به گفته وی، مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیفی مازندرانی در سن کوتاه اش به بزرگترین شایستگی رسید و انسان شایسته ای بود که به ما آموخت که با سن کم هم می توان در جه ای از علم دینی رسید که رهبر معظم انقلاب، آیت الله امامی کاشانی، آیت الله عبدالنبی نمازی و... در پیام های خود این گونه او را توصیف کنند.

 

مدیر مرکز حوزه های علمیه منطقه کاشان گفت: مرحوم سیفی راه و مسیر را به ما نشان داد و نورانیتی که در این مسیر روشن کرد، می توانیم مسیر و راه او را ادامه دهیم.

 

حجت الاسلام فرجی گفت: اگر مرحوم سیفی اگر در قم و در خانه اش می نشست مانند خیلی های دیگر، هرگز به چنین درجه ای نمی رسید، از این رو او کسی است که درسن جوانی در بالاترین سطح درس خواند و همزمان سراسر کشور را در نوردید تا همه از علم او بهره مند شوند و او امروز تنها انتظارش از ما ادامه راه او است.

 

وی افزود: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد سیفی مازندرانی آنچه از دهانش خارج می شد حکمت بود و آنچه که می گفت مانند عالمی با تجربه بود که وظیفه ما را سنگین تر کرده است.

 

مسیر و راه مرحوم سیفی مازندرانی، ولایت مداری و حضور در صحنه او مثال زدنی بود

 

مدیر مرکز حوزه های علمیه منطقه کاشان گفت: مسیر و راه مرحوم سیفی مازندرانی ولایت مداری و حضور در صحنه او مثال زدنی بود، چرا که او کسی نبود که دنبال اش بروند و از او دعوت کنند، او خودش همه جا حضور داشت اگر از او مشورتی می شد صحبت می کرد.

 

حجت الاسلام فرجی گفت: مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیفی مازندرانی دغدغه داشت و دغدغه اش ولایت مداری بود و او همیشه احساس تکلیف می کرد و اگر همه مانند او بودیم امروز جامعه ما هیچ مشکلی در خودش نداشت.

 

به گفته وی، او شخصیتی بود که به ما آموخت که چگونه باید حرکت کرد و چگونه باید حضور داشت، از این رو او مصداق عینی این جمله امام خمینی(ره) بود که گفت، مردم ما معمم نمی خواهند بلکه مردم ما عالم می خواهند.

 

وی در ادامه افزود: امروز اسلام امانتی در دست ما است که ما باید قدردان این امانت باشیم و اگر از این نعمت قدردانی نکنیم، خدا آن را از ما خواهد گرفت، بنابراین اگر امروز ایران اسلامی در اوج عزت و اقتدار است به برکت خون شهدا است.

 

مدیر مرکز حوزه های علمیه منطقه کاشان یاد آور شد: ایرانی اسلامی امروز در اوج اقتدار است به طوری که ابرقدرت آمریکا امروز کارش به جایی رسیده است که برای رسیدن به خواسته هایش از ایران اسلامی خواهش می کند و این نتیجه شایستگی هایی است که تشیع به ما داده است.   

 

شایان ذکر است مجلس دیگری نیز سه شنبه شب پنجم اسفند ماه، بعد از نماز مغرب و عشاء ویژه اساتید فضلا و طلاب حوزه های علمیه کاشان با سخنرانی ابوی ایشان آیت الله علی اکبر سیقی مازندارنی در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کاشان برگزار خواهد شد./1307/پ201/ب4

ارسال نظرات