۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۲۴۸۷۵۰
عضو کمسیون اجتماعی مجلس:

قرآن برنامه کامل زندگی بشریت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس مسابقات سراسری قرآن کریم را عامل ترویج نشاط معنوی در استان دانست و گفت: قرآن برنامه کامل زندگی و مایه سعادت بشریت است.
محمداسماعيل سعيدي، منتخب مردم تبريز در انتخابات نهم مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع اعضای ستاد اطلاع رسانی سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، اظهار داشت: برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم نشاط معنوی را در استان حاکم کرده است.


وی با تأکید بر ضرورت توجه به آموزه های قرآنی در زندگی اجتماعی و شخصی خاطرنشان کرد: تاریخ نشان داده هرچه از قرآن فاصله گرفته ایم تنوع مشکلاتمان زیاد شده است؛ برکات توجه، تدبر و قرائت قرآن به راحتی قابل بیان و فهم نیست، اما تاثیر و تبعات مثبت آن در زندگی مشهود است.


سعیدی با اشاره به ضرورت توجه به مؤلفه های زندگی قرآنی گفت: باید در سایه برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم حداکثر بهره برداری در جهت بسط، توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه صورت گیرد.


نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از قرآن به عنوان برنامه کامل زندگی یاد کرد و افزود: ظهور و بروز فرهنگ قرآنی در جامعه همت جمعی را می طلبد و باید این برنامه در ابعاد مختلف در شئون زندگی مردم ساری و جاری باشد.


وی ادامه داد: ترویج فرهنگ قرآنی وظیفه ای همگانی است و باید به تناسب نوع مسؤولیت ها همگی فرهنگ قرآنی را آنچنان که شایسته جامعه اسلامی است در جامعه پیاده کنیم، اگر این امر محقق شود، به یقین مدینه فاضله حاصل خواهد شد.


سعیدی با اشاره به صبغه فرهنگی، دینی و قرآنی آذربایجان و تبریز خاطرنشان کرد: پیشینه تبریز از نظر علمی و فرهنگی پیشینه نورانی و مثبت، تاثیر گذار و توأم با موفقیت است که آمیختگی دیرینه با مسائل دینی و معنوی دارد.


وی ادامه داد: شخصیت های برجسته ای همچون علامه طباطبایی، علامه جعفری هنوز هم چهره های بی بدیل و غیر قابل تکرار در عرصه قرآنی هستند و بعد از گذر سال‌ها هنوز کسی نتوانسته آثاری همچون المیزان را در تفسیر قرآن پدید آورد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات