۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۲۴۹۱۰۰
استاد دانشگاه اصفهان:

دغدغه مشترک در بین دستگاه های فرهنگی وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه اصفهان گفت: یکی از مهم ترین مشکلات حوزه فرهنگی این است که در بین دستگاه های فرهنگی، دغدغه مشترکی وجود ندارد و این مسأله برنامه ریزی ها را با مشکل مواجه می‌کند.
دغدغه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، نعمت الله اکبری مدیر طرح آمایش سرزمین استان اصفهان صبح امروز در نشست مطالعات آمایش سرزمین و تدوین سند راهبردی توسعه استان اصفهان در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه کاشان گفت: میزان انطباق برنامه های اجرائی هر کشور با مبانی و مطالعات جامع آمایش سرزمینی یکی از شاخص ها و معیار های توسعه یافتگی است.

 

وی با اشاره به این که بر اساس بررسی های طرح آمایش سرزمینی، فعالیت های حوزه فرهنگی و اجتماعی استان کاملا مطلوب نیست، تأکید کرد: یکی از مهم ترین مشکلات حوزه فرهنگی این است که در بین دستگاه های فرهنگی، دغدغه مشترکی وجود ندارد و این مسأله برنامه ریزی برای رفع آسیب ها را با مشکل مواجه می‌کند.

 

مدیر طرح آمایش سرزمین استان اصفهان تأکید کرد: وقتی برای حل مشکلات فرهنگی، اتفاق نظر وجود نداشته باشد، خروجی مثبتی از فعالیت ها نخواهیم داشت.

 

اکبری، رسیدن به اهداف و آرمان های سند چشم انداز توسعه کشور را نیازمند تلاش بیشتر مسؤولان دانست و خاطرنشان کرد: تنها راه رسیدن به سند چشم انداز، اقتصاد دانش بنیان مبتنی بر علم و دانش و آگاهی است.

 

به گفته وی، یکی از مشکلات فعلی جامعه این است که تاکنون نتوانسته ایم دانش و تجربه را با هم جمع کنیم و اگر این امر محقق شود، بسیاری از مشکلات در حوزه های مختلف همچون صنعت حل خواهد شد.

 

اکبری در ادامه با اشاره به عبارت «ظهر الفساد فی البر و البحر بما کسبت ایدی الناس» در آیه 41 سوره روم یادآور شد: تعبیر خداوند در قرآن کریم از فاسد در زمین و آب ها می تواند استفاده نابجا از منابع طبیعی باشد./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات