۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۴۹۱۸۶
دبیر مجمع نمایندگان مازندران:

بقاع متبرکه بهترین ظرفیت برای توسعه گردشگری مذهبی است

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع نمایندگان مازندران گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه از ظرفیت های عظیم معنوی برخوردار هستند که باید عزم ما در این راستا باشد تا به شکل صحیح و شایسته ای از آن استفاده شود.
کمال عليپور، نماينده مردم قائمشهر و سوادکوه در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، کمال علیپور، دبیر مجمع نمایندگان مازندران امروز در یازدهمین جلسه شورای اداری اداره کل اوقاف مازندران گفت به روز رسانی اطلاعات و توجه به جنبش نرم افزاری و دولت الکترونیک از مسائل مهمی است که باید مورد توجه اوقاف باشد.

 

وی اظهار داشت: اوقاف برنامه مناسب و خوبی را در قالب سامانه اطلاعات موقوفات، باقع متبرکه و اماکن مذهبی در دست اقدام دارد که بنا براظهار مسؤولان 90 درصد کارها انجام شده است که این حرکت خوبی برای به روز رسانی اطلاعات است که باید استمرار یابد.

 

علیپور با بیان این که اوقاف مراقب هدر رفت منابع  باشد، یادآور شد: عدم هدر رفت منابع در دستگاه های مختلف دولتی از مسائل مهم است که همه دستگاه ها باید به آن توجه کنند و در این رابطه اوقاف نیز با توجه به منابع و مدیریت خوبی که دارد، این مسأله را مد نظر قرار دهد تا خدای ناکرده ظلم به دستگاه اجرایی، مردم و آینده نشود.

 

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با تاکید بر تکریم مردم و ارباب رجوع خاطر نشان کرد: رضایت مردم از مسؤولان و دستگاه های اجرایی از مسائل مهم دیگری است که نباید نادیده گرفته شود بلکه باید در این راستا از همه ظرفیت های موجود بهره گیریم.

 

وی افزود: باید مسیر وقف مشخص و معضلات و مشکلات احتمالی که در این رابطه وجود دارد برطرف شود تا مردم با وقف و موقوفات مشکل نداشته باشند.

 

علیپور با اشاره به این که متأسفانه در بودجه نگاهی به مسأله اوقاف و وقف نشده است، ادامه داد: اما مسائل دینی و مذهبی  همواره مد نظر نمایندگان مجلس بوده و سال گذشته نیز اعتبارات خوبی برای مساجد در نظر گرفتیم.

 

دبیر مجمع نمایندگان مازندران گفت: انتظار داریم برای سال های بعد پنج ماه قبل از بررسی بودجه در مجلس، در استان نشست فرهنگی و دینی با اوقاف داشته باشیم تا برای توسعه و رونق فرهنگ وقف در جامعه مصوبات خوبی داشته باشیم.

 

علیپور افزود: مازندران به عنوان استان علوی در کشور شناخته شده است و با توجه به تقارت عید و فاطمیه امسال، باید برنامه ریزی مناسبی در این راستا انجام داد و مسافران را به سمت اماکن مذهبی و دینی سوق دهیم.

 

وی با بیان این که امامزادگان مکان بسیار مناسبی برای ترویج مفاهیم قرآنی و الهی هستند، گفت: از این مکان های می تواند در راستای اشاعه و ترویج معارف والای قرآنی و دینی استفاده شده که می تواند اثرات ارزنده ای در جامعه داشته باشد. 

 

علیپور افزود: امامزادگان و بقاع متبرکه از ظرفیت های عظیم معنوی برخوردار هستند که باید عزم ما در این راستا باشد تا به شکل صحیح و شایسته ای از آن استفاده شود.

 

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با بیان این که باید از ظرفیت های مردمی و منطقه ای برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی استفاده شود، افزود: اهتمام ارزنده ای باید وجود داشته باشد تا از امام زادگان به عنوان خطر مقدم فعالیت های فرهنگی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بهره گیری شود.

 

وی با اشاره به این که امام زادگان پرچمداران وقف و فعالیت های فرهنگی هستند، بیان داشت: توسعه فرهنگی همواره باید به عنوان اصلی اساسی و مهم مورد توجه باشد.

 

علیپور تصریح کرد: تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی نیازمند ساماندهی فعالیت های در این عرصه است که باید با برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده در این راستا حرکت کرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات