۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۲۴۹۳۶۷
در پی تخریب آثار تاریخی در موصل از سوی داعش؛

یکی از علمای سنی عراق خواستار استعفای نماینده پارلمان حامی داعش شد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق نماینده پارلمان عراق که به توجیه جنایت‎های داعش می‎پردازد را به عذرخواهی از مردم و استعفا از پارلمان فراخواند.
شيخ خالد الملا رييس مجمع علماي اهل تسنن عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، شیخ خالد عبدالوهاب الملا رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق در پیامی، تخریب آثار تاریخی موزه موصل از سوی تروریست های داعش را به شدت محکوم کرد و واکنش استاندار این استان در قبال این حادثه را توهین به ملت عراق دانست.

 

در این پیام آمده است: اوج وحشی گری گروه تروریستی داعش پس از انتشار کلیپ تخریب آثار تاریخی موزه موصل، سرقت برخی آثار باارزش و سوراخ کردن برخی از آنها با هدف دستیابی به طلا یا مواد گرانبها به نمایش گذاشته شد.

 

وی افزود: داعش تنها به کشتن مردم بسنده نکرده بلکه به تخریب سنگ و سوزاندن آثار تاریخی و کتاب نیز می پردازد. آنچه مورد تخریب قرار گرفت آثار تاریخی قدیمی بود که دو تمدن بزرگ بشریت را نشان می داد.

 

شیخ خالد الملا با اشاره به اینکه این اقدام داعش تجاوز به همه ارزش های معنوی و مادی و تعرض به تمدن ملت عراق است، تصریح کرد: این اقدام در حالی صورت گرفت که رییس کمیسیون فرهنگ و رسانه پارلمان چندی پیش به دفاع از گروه داعش پرداخته و مدعی شد که این گروه مرتکب قتل و سرقت و تخریب نمی شود.

 

رییس مجمع علمای اهل تسنن ادامه داد: این نماینده خانم پارلمان باید از ملت عراق عذرخواهی کرده و از نمایندگی ملت استعفا دهد.

 

وی از توجیه این جنایت از سوی استاندار موصل به شدت انتقاد کرد و خاطر نشان ساخت: استاندار موصل بلافاصله برای توجیه این اقدام داعش گفت که برخی از این آثار اصلی نیستند. این سخنان توهینی جدید به شهروندان عراقی و تمدن و تاریخ آنان به شمار می آید.

 

این عالم سنی در پایان تأکید کرد که توطئه علیه عراق اینست که همه چیز باید تخریب شود.

 

گفتنی است که گروه تروریستی و تکفیری داعش روز گذشته فیلمی را از تخریب آثار تاریخی موزه موصل منتشر کرد. در این فیلم عناصر داعش آثار بسیار باارزش و تاریخی موزه شهر «موصل» را به وسیله پتک و ابزار دیگر نابود می کنند.

 

مجسمه های موجود در این موزه از آثار بسیار قدیمی تمدن کهن عراق بود، به طوری که تاریخ یکی از این مجسمه‎ها به قرن نهم قبل از میلاد مسیح رجوع می‎کند./980/ب901/د

ارسال نظرات