۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۴۹۴۰۲
امام جمعه پلدختر:

مربیان تربیتی ابتدا باید دغدغه تربیت خود را داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پلدختر با بیان این که تربیت لازمه تعلیم است، گفت: متولیان تعلیم و تربیت باید بیشتر به مسائل تربیتی اهمیت دهند.
تربيت اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در پلدختر، حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند، امام جمعه پلدختر، صبح امروز در دیدار با کارکنان پرورشی آموزش و پرورش این شهرستان که در بیت امام جمعه پلدختر برگزار شد، گفت: متولیان تعلیم و تربیت شهرستان پلدختر در آموزش و پرورش باید به مقوله تربیت و مسائل تربیتی بیشتر اهمیت دهند.

وی با بیان این که تعلیم و تربیت از اساسی‌ترین مقوله‌های نظام آموزش و پرورش هستند، افزود: تربیت لازمه تعلیم است.

حجت الاسلام لروند تعلیم و تربیت را از ضروریات هر جامعه‌ای دانست و عنوان داشت: باید به این مهم توجه ویژه ای شود.

وی در ادامه با تأکید بر این که باید به امور تربیتی همت گماریم، خاطرنشان کرد: مربی تربیتی زمانی در تربیت دانش آموز صادق است که دغدغه تربیت خویش را نیز داشته باشد.

امام جمعه پلدختر با بیان نقش مؤثر معلمان در تربیت دانش آموزان افزود: معلمان با تربیت صحیح دانش آموزان نقش مؤثری نیز در تقویت اراده دانش ‌آموزان دارند که باید به مسأله تربیت توجه ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام لروند با تأکید بر توجه به امور تربیتی دانش آموزان خاطرنشان کرد: در تربیت دانش آموز باید تلاش کنیم اعتقادات و ارزش های اسلامی را بین این نسل تبیین کنیم.

تعلیم و تربیت روح آموزش و پرورش است

اصغر الهیاری، معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان پلدختر در ادامه این نشست ارائه گزارش عملکرد و سیاست‌های 20 گانه آموزش و پرورش در حوزه فرهنگ و تربیت اسلامی گفت: بحث اعتدال و عقلانیت که شعار اصلی دولت تدبیر و امید است، را می‌توان در انتصابات حوزه پرورشی آموزش و پرورش پلدختر دید.

معاون پرورشی آموزش و پرورش پلدختر با بیان این که تعلیم و تربیت روح آموزش و پرورش است، افزود: تربیت مقدم بر تعلیم است.

الهیاری با بیان این که توجه به تربیت مسأله ای ضروری است، خاطرنشان کرد:  تربیت باید در همه ابعاد آموزش و پرورش نهادینه شود./9459/پ203/ب2

ارسال نظرات