۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۲۴۹۷۱۷
رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل:

بهره گیری از فرهنگ اسلامی راهگشای ترویج ارزش ها است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با بیان این که بهره گیری از فرهنگ اسلامی راهگشای ترویج ارزش ها است، تصریح کرد: باید تلاش های ارزنده ای صورت گیرد تا فرهنگ اسلامی به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است در جامعه نهادینه شود.
رييس اوقاف آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رسول علیخانی،  رییس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان آمل، امروز در مراسم تجلیل از مربیان پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش آمل با تاکید بر این که کار امور تربیتی مختص به آموزش و پرورش و سایر دستگاههای متولی نیست، گفت: معاونت پرورشی درمدارس رهبریت و مدیریت تربیتی را برعهده دارد که باید با اهتمام و تلاش والایی در عرصه امور تربیتی کار شود.

 

وی با تاکید بر این که در کار فرهنگی همه دستگاه های مسؤول موازی کاری می کنند، افزود: همیشه در مسائل فرهنگی در کل جامعه یک پای مان می لنگد چون هرکسی به دنبال کار خودش بوده در حالی که هدف یکی است.

 

حجت الاسلام علیخانی با بیان این که بهره گیری از فرهنگ اسلامی راهگشای ترویج ارزش ها است، تصریح کرد: باید تلاش های ارزنده ای صورت گیرد تا فرهنگ اسلامی به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است در جامعه نهادینه شود.

 

رییس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان آمل با بیان این که قرآن کریم بهترین هدایت کننده سعادت بشری است، گفت: باید اهتمام و تلاش ارزشمندی در مسیر بهره گیری از معارف و مفاهیم نورانی این کتاب گرانقدر وجود داشته باشد.

 

وی ادامه داد: برای گسترش و تعمیم فرهنگ علوم قرآنی تفاهم نامه ای با اداره آموزش وپرورش آمل امضا شد و قصد داریم که مفاد تفاهم نامه در روی کاغذ نباشد بلکه کار جهادی صورت گیرد.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، تصریح کرد: تا تکلیف خودمان را به خوبی نشناسیم قدر خود را ندانسته و هرگز نمی توانیم تاثیر گذار خوبی در جامعه باشیم.

 

محمد شعبانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مازندران در این مراسم، گفت: در حوزه تربیت دینی باید قلب حکومت کند نه زبان و در این بخش معلمان و مربیان باید بهترین باشند و از جزم اندیشی ، تحجر ، تعصب افراطی و قشری نگری پرهیز کنند.

 

وی ادامه داد: جو حاکم بر محیط مدارس باید تغییر کند و در آن تجدیدنظر به عمل آید تا از بالندگی فکری و خلاقیت های فردی دانش آموزان در کلاس های درس رونمایی شود.

 

شعبانی بر تربیت سیاسی و اجتماعی جوانان و نوجوانان نیز تاکید کرد و گفت: با نگاهی واقع گرایانه و دور از آلودگی های سیاسی و پرهیز از بازی های سیاسی باید زمینه افزایش دانش سیاسی دانش آموزان را فراهم کرد تا هم موجب همگرایی آنها در فعالیت های اجتماعی شده و هم سطوح مشارکت آنها افزایش یابد.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران،افزود: غفلت از جامعه پذیری سیاسی دانش آموزان بر گسست تاریخی نسل ها و چالش های فراوان جوانان ما در عرصه دانشگاهی می افزاید.

 

شعبانی، خاطرنشان کرد: تربیت متوازن تربیت کلیشه ای نیست بلکه تربیت مهارتی، پویا و به‌روز است و باید امور تربیتی جدی گرفته شود که عقل‌مداری، مشارکت طلبی، عدالت محوری ،حق‌مداری، مسؤولیت‌پذیری، هویت، عزت‌مندی و همه و همه بازتاب هایی از تربیت متوازن هستند که می تواند نجات‌بخش نسل آینده از بحران های متعدد باشد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات