۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۲۵۰۰۲۴
همزمان با روز شهید صورت می گیرد؛

اجرای طرح «هر شهید یک نهال» در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از اجرای طرح «هر شهید یک نهال» در خراسان جنوبی با همکاری نهادهای مختلف خبر داد.
کاشت نهال

حجت‌الاسلام مرتضی ابراهیم‌زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، از اجرای طرح «هر شهید یک نهال» در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: تعداد یک هزار و 800 اصله نهال در مناطق شهری و روستایی استان به نام شهدای گران‌قدر خراسان جنوبی کاشته می‌شود.

 

 وی افزود: تاریخ کهن مرزوبوم ایران اسلامی سرشار از فداکاری و رشادت دلیرمردانی است که با اقتدا به حضرت زهرا(س) در نبرد با سیاهی و ظلمت، نور و روشنایی حق را برایمان به ارمغان گذاشته‌اند و هر قدمی که در راه پاسداشت نام و خاطره این دلیرمردان نور و ایمان برداشته شود گنجینه‌ای پر بها را برای نسل کنونی و آینده رقم می‌زند.

 

حجت الاسلام ابراهیم زاده با اشاره به تقارن روز گرامیداشت شهادت حضرت زهرا(س)، روز شهید و هفته منابع طبیعی گفت: به مناسبت همین تقارن با همکاری نهادهای اجرایی، دینی و فرهنگی در خراسان جنوبی به ازای هر شهید یک نهال در بوستان‌ها خراسان جنوبی کاشته خواهد شد تا ضمن گرامیداشت یاد شهدا فرهنگ ایثار و شهادت هم در جامعه جاری‌شده و بتوانیم محیط‌زیست سالمی داشته باشیم.

 

 مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی همچنین از برگزاری نمایشگاه‌های مشترک با همکاری نهادهای مختلف تحت عنوان سیره حضرت زهرا(س) در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی سبک زندگی حضرت فاطمه(س) به نسل جوانان و جوانان مسلمان در سراسر جهان است.

 

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده با اشاره به این‌که زمینه عزاداری‌های باشکوه برای حضرت زهرا(س) در سراسر استان برپاشده است، افزود: باید مراسم عزاداری در استان در کنار باشکوه بودن به‌گونه‌ای باشد که احساسات سایر مذاهب اسلامی را خدشه‌دار نکرده و با توهین به مقدسات سایر مسلمانان همراه نباشد.

 

وی بابیان این‌که مردم خراسان جنوبی چه شیعه و چه سنی ارادت خاصی به حضرت زهرا(س) داشته و فرزندان خود را با این نام آسمانی نام‌گذاری می‌کنند، اظهار کرد: حضور در عزاداری‌های حضرت زهرا(س) خود نوعی تمرین تربیتی در عرصه بندگی خداوند است، زیرا حضرت زهرا(س) در تمامی زمینه‌ها نه‌تنها اسوه مسلمانان بلکه اسوه تمامی اهل‌بیت و ائمه(ع) نیز هستند.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بابیان این‌که ائمه(ع) احترام زیادی برای حضرت زهرا(س) قائل بودند، اضافه کرد: تمامی ائمه(ع) مسلمانان را به تبعیت از حضرت زهرا(س) دعوت کرده و ولایت ایشان را بر مسلمانان بر ولایت خود مقدم داشته‌اند.

 

حجت‌الاسلام‌ ابراهیم‌زاده با اشاره به این‌که ما باید تا می‌توانیم در زندگی خود به دامان حضرت زهرا(س) و اهل‌بیت(ع) چنگ بزنیم، یادآور شد: ما باید به‌گونه‌ای زندگی کنیم که بتوانیم رضایت حضرت زهرا(س) را جلب کنیم زیرا رضایت خداوند و رسولش از ما در رضایت حضرت زهرا(س) و فرزندان ایشان ریشه دارد./968/ت302/ب5

 

 

ارسال نظرات