۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۵۰۶۷۸
امام جمعه قم:

دولت به نصایح مشفقانه مراجع جامه عمل بپوشاند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با اشاره به سفر رییس و هیأت دولت به قم گفت: بنده ضمن تشکر از دولت، مسؤولان استان و اقشار مختلف مردم، امیدوارم دولت محترم در انجام وعده‌ها و درخواست‌های مردم موفق شود و به نصایح مشفقانه مراجع جامه عمل بپوشاند، همه باید بدانند مردم قم تابع مرجعیت و گوش به فرمان ولی فقیه هستند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع) حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) در نماز جمعه این هفته قم که با حضور گسترده مؤمنان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی بدون اتکا به قدرت‌های جهانی روی پای خود ایستاده که حقانیت آن را نیز نشان می‌دهد.

 

وی تأکید کرد: غرب تاکنون بیش از هر چیزی از ابزار تحریم برای اعمال فشار بر ملت ما استفاده کرده است، ولی تجربه نشان داده نه تنها این ابزار کهنه و ناکارآمد ملت را از حرکت خود متوقف نکرده، بلکه روحیه ملت را برای رسیدن به قله‌ها و آرمان‌ها انقلاب اسلامی بیشتر کرده است.

 

امام جمعه قم با اشاره به پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای حاصل شده در کشور عنوان کرد: بسیاری از این پیشرفت‌ها در دوران تحریم ایجاد شده است.

 

وی یادآور شد: وقتی دشمنان با این پیشرفت‌ها روبرو شدند چاره‌ای جز تجدید نظر و مذاکره ندیدند،‌ البته می‌خواهند مقدار محدودی از تحریم‌ها را بردارند، در حالی تیم مذاکره کننده تأکید کرده است که همه تحریم‌ها باید یک جا برداشته شود.

 

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) عنوان کرد: امیدواریم تیم مذاکره با عزت و قدرت در برابر دشمنان زیاده‌خواه، مغرور و مستکبر از منافع کشور دفاع کرده و موفق شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین با اشاره به حضور نخست وزیر کودک‌کش رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا بیان داشت: نتانیاهو این‌بار صرفا به دعوت رییس نمایندگان و بدون موافقت دولت آمریکا وارد این کشور شد که ورود این میهمان شرور و منتفر بدون دعوت، بی اعتنایی به کشور مستکبر آمریکا که تاکنون از این رژیم حمایت کرده است، بود.

 

وی تأکید کرد: دولت آمریکا نیز از این تحقیر بی سابقه برآشفت و حتی مقامات سطح بالای آن در مراسم سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی شرکت نکردند، البته این به معنای دست برداشتن آمریکا از حمایت رژیم صهیونیستی نیست، ولی نشان می‌دهد که آمریکا از دست این متحد شرور و متنفر خسته شده است.

 

امام جمعه قم با اشاره به سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی که گفت «آیت‌الله خامنه‌ای خواهان نابودی اسرائیل است»، تصریح کرد: پیام حضرت آقا سخن ملت ایران و کلام امام راحل است؛ قرآن نیز می‌فرماید «ذلت بر پیشانی آنها نصب شده است و تا ابد با این شیوه خوار و ذلیل خواهند بود»؛ امیدواریم دنیا از شر این‌ها راحت شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین برای پیروزی مردم عراق در برابر تروریست‌های داعشی دعا کرد و خاطرنشان کرد: کشور مسلمان عراق به وسیله نیروهای ارتشی و مردمی عراق و تلاش‌های سردار سلیمانی در حال آزاد سازی تکریت از دست تروریست ها است، از خدا می‌خواهیم پیروزی نهایی را برای این ملت محقق کند.

 

وی یادآور شد: همچنین شاهد هستیم که گروه‌های تکفیری و ترویستی علیه مردم یمن به مبارزه برخاسته‌اند، سود تمام خونریزی‌ها داعش و تکفیری‌ها مستقیما به جیب آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع منطقه سرازیر می‌شود، از خدا می‌خواهیم که به مردم یمن در این راه سخت کمک کند.

 

امام جمعه قم همچنین با اشاره به سفر رییس و هیأت دولت به استان قم تأکید کرد: دولت در این سفر به اهداف مهمی دست یافت.

 

وی ادامه داد: بنده ضمن تشکر از دولت، مسؤولان استان و اقشار مختلف مردم، امیدوارم دولت محترم نیز در انجام وعده‌ها و درخواست‌های مردم موفق شود و به نصایح مشفقانه مراجع جامه عمل بپوشاند، همه باید بدانند مردم قم تابع مرجعیت و گوش به فرمان ولی فقیه هستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین با تبریک روز درختکاری بیان داشت: یکی از وظایف دولت و مردم جلوگیری از قطع درختان است.

 

امام جمعه قم در خطبه‌ نخست نیز با تأکید بر تقوا، انجام واجبات و ترک محرمات را عین تقوا عنوان کرد./993/پ201/ج

ارسال نظرات