۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۵۲۰۹۷

برگزاری طرح آرامش بهاری در 240 بقعه متبرکه مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در بیش از 240 بقعه متبرکه استان خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که  یکی از بهترین فرصت ها برای تقویت بقاع متبرکه به مراکز فرهنگی و ترویج سنت اصیل اسلامی و خدمت‌رسانی مطلوب برای زائران را ایام تعطیلات نوروز  دانست و گفت: این تعطیلات برای ترویج فرهنگ اسلامی بسیار مهم است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که طرح آرامش بهاری در 240 بقعه متبرکه مازندران اجرا می‌شود، افزود: برای اجرای این برنامه‌ها قرارگاه استانی غدیر در استان انجام شد.

 

وی با بیان این که از همه ظرفیت برای رفاه زائران و مسافران در برنامه کاری ما قرار دارد، افزود: فضاسازی مناسب بقا برای اجرای طرح آرامش بهاری و سوگواری یاس نبوی انجام شد.

 

حجت الاسلام علیزاده به برنامه‌ریزی برای اجرای مراسم تحویل سال نو در بقاع متبرکه خبر داد و ادامه داد: مراسم تحویل سال نو، صلوات خاصه و دعای تحویل سال نو انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به برپایی نماز جماعت در بقاع متبرکه، اجرای طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی، تصریح کرد: تلاش ما این است که از روحانیان بومی در این ایام در بقاع متبرکه استفاده کنیم.

 

مدیر کل اوقاف مازندران یکی از اقدامات اوقاف مازندران را برنامه‌ریزی برای جلب مشارکت مردمی در بقاع متبرکه اعلام کرد و بیان داشت: در طرح مودت مردم حدود 22 میلیارد تومان در اجرای طرح‌های عمرانی با اوقاف همکاری داشتند.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به برگزاری سوگواره یاس نبوی، بیان کرد: در این طرح تلاش داریم که سبک زندگی حضرت زهرا(س) و نیز ولایت‌مداری این بانو نمونه اسلام را در سطح بقاع متبرکه توسط علمای دینی تشریح کنیم.

 

وی یکی از مباحث مهمی که در این ایام در سطح بقاع پیگیری می‌شود را ترویج فرهنگ وقف عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای برپایی صدخیمه معرفت در سطح استان در دستور کار است.

 

حجت الاسلام ستار علیزاده در ادامه سخنان خود گفت: در صورت تأمین این اعتبار برای تکمیل حدود 200 طرح بازسازی و ساخت بقاع متبرکه امامزادگان استان هزینه خواهد شد که میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ها 50تا 60 درصد است.

 

وی به تخصیص اعتبار ده میلیارد ریالی تملک دارایی برای تکمیل طرح های نیمه تمام اوقاف مازندران در سال جاری اشاره کرد و گفت: برای ساخت و بازسازی بقعه برخی از امامزاده ها بیش از سی میلیارد ریال نیاز است که اعتبارات دولتی جوابگوی اجرای این طرح ها نخواهد بود.

   

حجت الاسلام علیزاده از اخذ سند بزرگترین موقوفه مازندران در شهرستان نکا خبرداد و گفت: سند موقوفه سید اسماعیل موسوی به متراژ 18 میلیون و 143 هزار و 841 متر مربع اخذ شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به خروج چهار هزار و 903 رقبه استان از دست متصرفان در سال 93 بعنوان بخش دیگری از فعالیت های این اداره کل نام برد و ادامه داد: سند اجاره این موقوفات صادر و تجدید سند اجاره 11 هزار و 910 رقبه نیز انجام شد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات