۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۵۲۴۸۱

همکاری 200 مبلغ دینی در طرح آرامش بهاری مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از همکاری 200 مبلغ دینی در طرح آرامش بهاری خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع مبلغان اعزامی از قم به امامزادگان استان گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه برای اجرای مأموریت تبدیل شدن بقای متبرکه به قطب فرهنگی طرح آرامش بهاری را در ایام نوروز که مصادف با شهادت حضرت زهرا (س) است را در جوار امامزادگان برگزار می‌کن و این طرح در جوار 400 بقعه متبرکه امامزادگان از صبح امروز آغاز شد.

 

وی با بیان این که اجرای این طرح در مازندران با حضور بیش از سه هزار نفر از هیأت امناء، خادمان امامزادگان و مبلغان اعزامی و بومی برگزار می شود، افزود: در همین راستا صد خیمه معرفت در امامزادگان شاخص با غرفه های مختلف ایجاد شد که در بخش‌هایی چون احکام، تصحیح قرائت نماز، کودک، چند رسانه‌ای، مشاوره، فرهنگ انتظار و عفاف و حجاب فعالیت خواند نمود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: روحانیت نهاد درخشانی است که در دفاع از قرآن، اهل بیت(ع) و خط اصیل اسلام، امام و رهبری ذره ای کوتاه نیامده است و همچنان استوار است.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که روحانیت مدیون اهل بیت(ع) است گفت: روحانیت باید برای ترویج احکام اسلامی و اهل بیت تلاش کند و اوقاف با اعزام مبلغان در مناسبت ها در بقاع متبرکه و امامزادگان در راستای حفظ و تقویت ارزش های اسلامی قدم بر می دارد.

 

وی یکی از وظیفه مبلغان اعزامی به امامزادگان را ترویج فرهنگ وقف دانست و افزود: مسائل وقفی باید در میان مردم بیان شود و احکام آن گسترش یابد و وقف های جدید طبق نیاز روز باید در جامعه ایجاد شود تا مشکلات جامعه برطرف شود و در این زمینه هر روحانی حداقل باید تلاش نماید  و با تشویق و ترغیب و تبلیغ در بین مردم ولایتمدار، یک وقف جدید را ثبت کند.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که وقف جزو پایه و اساس فرهنگی ما است، بیان داشت: این فرهنگ ارزنده مورد تأیید و تاکید فراوان دین بوده که بزرگان دینی ما بر ترویج فرهنگ وقف به عنوان امری اثربخش در جامعه توجه داشتند.

 

وی با بیان این که وقف به عنوان سنت حسنه و صدقه جاریه است، افزود: ترویج فرهنگ وقف می تواند بخش عمده ای از مشکلات جامعه را در همه ابعاد رفاهی، معیشتی و فرهنگی رفع کند.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران افزود: در تاریخ اسلام سنت پر برکت وقف از پایه های ایجاد تمدن عظیم اسلامی بوده است و می تواند نجات بخش جامعه از یک سری از تنگناها باشد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که وقف ریشه در اسلام، قرآن و مبانی دینی و مذهبی دارد، گفت: ترویج این امر ارزنده نیازمند عزمی ملی و مشارکتی عمومی است.

 

وی با تاکید بر این که ترویج فرهنگ وقف باید با نگاهی ارزنده و بسیج عمومی باشد، بیان داشت: همه مردم به خصوص علما، مبلغان و مدیران می توانند در ترویج فرهنگ وقف اثرگذار باشند.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران افزود: ترویج فرهنگ وقف باید مورد توجه آحاد جامعه بوده و بتوانیم از این سنت ماندگار به بهترین نحو ممکن بهره گیری کنیم که سبب حل بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه می شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات