۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۲۵۲۴۸۳

مردم کوبا در دفاع از ونزوئلا تظاهرات کردند

خبرگزاری رسا ـ مردم کوبا در حمایت از مردم و دولت ونزوئلا تظاهرات گسترده‌ای برگزار و دخالت‌های آمریکا در این کشور آمریکای جنوبی را محکوم کردند.
تظاهرات مردم کوبا در حمايت از مردم ونزوئلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مردم کوبا روز گذشته در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات و حمایت خود از دولت و مردم ونزوئلا در قبال دخالت‌های آمریکا را محکوم کردند.

 

یکی از تظاهرکنندگان تصریح کرد: دفاع از ونزوئلا، محافظت از کوبا و آمریکای لاتین شمرده می‌شود، از این رو، مردم کوبا قصد دارند تا پای جان از این کشور دفاع کنند که حامی عدالت در جهان است.

 

از سوی دیگر، کارمندان شرکت فولاد خوزه مارتی شهر کوتورو نیز تهدیدات واشنگتن و توطئه‌های آمریکا را که تلاش دارد، موجب بی‌ثباتی و ناامنی در ونزوئلا شود، را محکوم کردند.

 

لئونل سوسا میرابال، یکی از رهبران اتحادیه‌‌های کارگری اذعان داشت: دفاع از ونزوئلا، دفاع از انقلاب ماست، دفاع از ضد امپریالیسمی است که خوزه مارتی و سیمون بولیوار (رهبران انقلابی کوبا و ونزوئلا) برای آن مبارزه کردند.

 

در استان غربی پینار دل ریو نیز صدها نفر حمایت خود از نیکلاس مادورو رییس‌جمهور ونزوئلا اعلام و تاکید کردند: میهن سیمون بولیوار در مقابل تهدیدات امپریالیسم تنها نیست.

 

یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی پینار دل ریو نیز گفت: گفتن اینکه ونزوئلا تهدیدی برای امنیت آمریکا شمرده می‌شود، مضحک است، هیچ‌کس چنین ادعایی را نمی‌پذیرد؛ این موضوع برای براندازی انقلاب مطرح شده‌ است.

 

هاوانا پایتخت کوبا نیز صحنه تظاهرات و اعلام همبستگی با ونزوئلا بود که پزشکان مرکز بین‌المللی بهداشت لا پرادرا هم به آن پیوسته بودند و تاکید داشتند که مردم و دولت این کشور آمریکای جنوبی تنها نیستند.

 

از 9 مارس سال جاری میلادی (18 اسفند 93) زمانی که باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه مقامات ونزوئلایی اعمال و تصریح کرد که این کشور یک تهدید برای امنیت ملی کشورش به شمار می‌آید، مقامات کشورهای مختلف به شدت از این اظهارات انتقاد کردند.

 

در نشست فوق‌العاده اتحاد بولیواری برای ملت‌های آمریکای لاتین (آلبا) که سه‌شنبه در «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا برگزار شد و رؤسای جمهور کوبا، بولیوی، نیکاراگوئه و ونزوئلا در آن شرکت داشتند، نیز اقدامات آمریکا علیه این کشور بولیواری محکوم شد و اعضا خواستار لغو سریع تحریم‌ها شدند./994/ب102/د

ارسال نظرات