۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۵۲۵۵۱
استاد حوزه علمیه قم:

خودشناسی راهشگای سعادت و تعالی انسان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرگروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به این که خودشناسی راهشگای سعادت و تعالی انسان می شود، گفت: انسان همواره باید به دنبال حقیقت بوده و تلاش کند تا خود را شناخته و از ظرفیت هایش به درستی استفاده کند.
حجت الاسلام يزدان پناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، مدیرگروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی، امروز در مراسم سوگواری ایام فاطمیه که در مسجد الرسول(ص) گرجی محله آمل برگزار شد با بیان این که انسان از گل به وجود آمده و روح خداوندی در آن دمیده شده است، گفت: همه انسان ها از این روح خداوندی برخوردار هستند که باید از آن بهره گیری کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: آن چیزی که سبب شد همه انسان ها از توانایی خلیفه الهی برخوردار شوند به سبب روح خداوندی است که بر ما دمیده شده است که جز انسان در هیچ موجود دیگری قرار ندارد.

 

وی با اشاره به این که روح خداوندی گوهر گران قیمتی است، تصریح کرد: همه ما این روح خداوندی را داریم که سبب شده است تا برترین موجود هستی باشیم که خداوند منان بر خود احسن الخالقین می گوید.

 

حجت الاسلام یزدان پناه با بیان این که انسان نباید روح خداوندی در وجود خود را به ارزانی بفروشد، خاطرنشان کرد: انسان ظرفیت های ارزشمندی در وجود او قرار دارد که از یک طرف می تواند اشرف مخلوقات شده و از طرف دیگر از حیوان هم پست تر شود.

 

مدیرگروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با تاکید بر این که انسان باید از توان و ظرفیت های داخلی خود در مسیر سعادت و تعالی بهره گیری کند، گفت: انسان باید مراقب اعمال و رفتار خود در دنیا بوده و تلاش کند تا راه را گم نکند.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسانی که از مسیر صحیح خارج شود دیگر نمی تواند به عنوان اشرف مخلوقات باشد و انسان به سبب جاهلیت دارد به خود ضربه می زند که نمی تواند این ضربه ها را جبران کند.

 

وی با اشاره به این که خودشناسی راهشگای سعادت و تعالی انسان می شود، گفت: انسان همواره باید به دنبال حقیقت بوده و تلاش کند تا خود را شناخته و از ظرفیت هایش به درستی استفاده کند.

 

حجت الاسلام یزدان پناه تصریح کرد: یکی از اموری که دین به ما تذکر داده این است تا مقام خود را به درستی بشناسیم و گوهرهای خود را حفظ کنیم.


مدیرگروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی، افزود: انسان نباید به مقام خود جاهلیت داشته باشد که اگر زندگی خود را به سمت لذایذ دنیوی ببریم ارزشی ندارد که باید به فکر ابدیت، خدا و مقام خود باشیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات