۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۲۵۲۷۰۲
نماینده مردم تبریز:

همدلی ملت و دولت در راستای منافع ملی است

خبرگزاری رسا ـ عضو کمسیون اجتماعی مجلس گفت: همدلی و همزبانی دولت و ملت که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تأکید دارند، در راستای منافع ملی نظام اسلامی ایران است.
همدلي و همزباني

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،با اشاره به عنوان سال 1394 که از سوی رهبر انقلاب با نام «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری شده است، اظهار داشت: نباید این راهکار محوری و بنیادین که رهبر انقلاب بر آن تأکید دارند، اسیر شعارها و الفاظ شود.

 


وی با انتقاد از نگرش شعاری به عناوین سال‌هایی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری می شود، خاطرنشان کرد: همدلی، وحدت و همزبانی میان دولت و ملت برگرفته از آموزه های اصیل دینی، قرآنی و یکی از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی بوده و است.

 


عضو کمسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر این‌که همدلی و همزبانی دولت و ملت که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تأکید دارند، در راستای منافع ملی نظام اسلامی ایران است، افزود: در این میان نقش مجلس در تحقق شعار سال جاری مهم است، چراکه مجلس عصاره ملت است و در این زمینه می تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

 


سعیدی با بیان این‌که مجلس برآیند آرای ملت محسوب می شود و همدلی مجلس و دولت به معنای تحقق شعار سال است، تصریح کرد: اگر بخواهیم اراده مردم را به صورت سازماندهی شده و انسجام یافته ببینیم بخشی از آن در مجلس است؛ مجلس هم با دولت همراهی کند و همدلی و همزبانی را محقق کند.

 


وی با اشاره به این‌که دولت نیز برخاسته از اراده ملت است و ملت همواره در جهت حمایت از برنامه ها و اقداماتی که دولت برای وصول به منافع ملی انجام می دهد، همگام بوده است، افزود: بهره‌مندی از اقیانوس عظیم مردم در جهت تحقق اهداف نظام اسلامی ضرورتی است که باید دولت بدان اهتمام داشته باشد.

 


نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی همدلی و همراهی مردم با دولت را فوریتی برای عبور از مشکلات اقتصادی کشور دانست و اظهار داشت: تنها راه موفقیت و عبور از تحریم ها نگاه به ظرفیت‌های داخلی کشور است، حتی اگر تحریم ها نیز برداشته شود ما باید به دنبال این باشیم که از نظر اقتصادی متکی به درون کشور باشیم.

 


سعیدی با بیان این‌که اقتصاد مردمی هیچگاه آسیب‌پذیر از تحریم‌ها نخواهد بود، افزود: برای این‌که تحریم ها بی اثر و کم تاثیر باشد، نیاز است که نگاه به درون به وجود آید، متاسفانه در سال گذشته نگاه به درون بسیار کم بود و ما از ظرفیت های درونی آنچنان که باید نتوانستیم بهره ببریم که امیدوار امسال حمایت از تولید ملی در عمل محقق شود./935/ت302/ب4

ارسال نظرات