۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۵۲۷۷۱
امام جمعه موقت شهرری:

همدلی به معنای عدم انتقاد از عملکرد دولت نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت شهرری با بیان این‌که همدلی و همزبانی دولت و ملت به معنای عدم انتقاد از عملکرد دولت نیست، گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت معرفی و ابراز امیدواری کردند که این شعار در عمل تحقق پیدا کند تا ملت آثار و نتایج آن را ببینند.
حجت الاسلام عبدالعلي ابراهيمي ، معاون امور استان هاي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالعلی ابراهیمی امام جمعه موقت شهرری در خطبه این هفته نماز جمعه ضمن دعوت مردم به تقوای الهی، با اشاره به ارزش برآورده کردن نیازهای مردم گفت: امیرمؤمنان(ع) بسیار به برطرف کردن مشکلات مردم تاکید داشتند.

وی افزود: همه مسؤولان در نظام اسلامی باید به این توصیه امیرمؤمنان(ع) عمل کنند و خود را کاملا در اختیار مردم قرار دهند که شناخته شوند.

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به همدلی و همزبانی دولت و ملت عنوان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای همدلی و همزبانی دولت و ملت که مقام معظم رهبری به آن اشاره دارند این است که مسؤولان مردم را ولی‌نعمت خود بدانند و با همه وجود در حل مشکلات آنها تلاش کنند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی در خطبه دوم نماز با اشاره به این‌که تقوی بهترین تشخص برای هر انسان مؤمن است، اظهار داشت:  لباس تقوا سیمای ظاهری و باطنی انسان را زیبا می‌کند و انسان را از آسیب‌های اجتماعی حفظ می‌کند.

وی با اشاره به حدیثی از امیرمؤمنان(ع) بیان داشت: امام علی(ع) می‌فرماید: شما تقوا را حفظ کنید تا تقوا شما را حفظ کند، تقوا لباسی است که انسان را در برابر خدا بیمه می‌کند کسی که خود را در محضر الهی ببیند تقوی را رعایت می‌کند.

شعار سال باید در عمل تحقق پیدا کند

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به شعار سال عنوان کرد: مقام معظم رهبری که سال جاری را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت معرفی کردند فرمودند: امیدارم که این شعار در عمل تحقق پیدا کند تا ملت آثار و نتایج آن را ببینند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی در ادامه فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: همدلی و همزبانی دولت و ملت به این معنا نیست که ملت از دولت انتقاد نکند اما انتقاد نیز باید در چهارچوب منطق باشد، منتقدین رفتار مناسب داشته باشند.

مهم‌ترین قدرت نظام اسلامی اتحاد ملی است

وی افزود: در نظام اسلامی یکی از مهمترین قدرت‌ها اتحاد ملی است مسؤولان باید رضایت آحاد ملت را فراهم کنند برخی مسؤولان با مردم ارتباط نداشته یا گاهی هم با مردم به خشونت رفتار می‌کنند.

امام جمعه موقت شهرری در ادامه ابراز کرد: در سال 94 باید همه مردم در زمینه وحدت و اتحاد ملی تلاش کنند این کشور متعلق به همه ملت اسلامی است و همه باید کمک کنند تا دولت در زمینه ماموریت‌هایش پیشرفت کند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی بیان داشت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری این همایش‌ها و کنفرانس‌ها بی‌فایده است باید به شعار سال عمل کرد کتاب نوشتن خوب است اما باید وسیله‌ای برای عملیاتی کردن درست کرد.

وی با اشاره به روز طبیعت عنوان کرد: نوروز امتیازات و خوبی‌هایی چون صله رحم دارد که باید به آن عمل اما از برخی اعمال حرام چون اختلاط زن و مرد باید دوری کرد، در روز 13 فروردین که روز سفر به طبیعت است نیز مراقب باشیم که طبیعت را از بین نبریم.

جبهه بندی استکبار در روزهای اخیر روشن‌تر شد

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به تحولات یمن اظهار داشت: در روزهای اخیر دولت عربستان به دستور آمریکا با این ادعا که در یمن کودتا شده به دخالت نظامی در یمن پرداخته است، جبهه‌بندی استکبار از قبل روشن بود اما در روزهای اخیر روشن‌تر شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی افزود: کشورهایی چون اردن، مصر، امارات و عربستان دست به دست آمریکا داده و با پول‌های نفت و ارتش عربستان که ظاهرا قرار بود با اسرائیل در جنگ باشد در کنار هواپیماهای اسرائیلی  صنعا را بمباران می‌کنند.

وی بیان داشت: اما امروز یک میلیون بسیجی جان باخته یمن آماده دفاع از وطن خود هستند که امیدواریم این قدرت را خداوند یاری رسانده و به پیروزی قطعی برساند./807/پ201/ی

ارسال نظرات