۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۵۲۷۷۹
خطیب نماز جمعه بجنورد:

همدلی و همزبانی دولت و ملت در عمل اجرایی شود

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه بجنورد با اشاره به انتخاب شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی برای سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، بر اجرای عملی این شعار تأکید کرد و اظهار داشت: در این زمینه اعتماد متقابل مهم ترین راه دست یابی به اهداف و آرمان های تعیین شده است.
حجت الاسلام احمدي خرم - امام جمعه موقت بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدتقی احمدی خرم، امام جمعه موقت بجنورد در خطبه های نخستین نماز عبادی سیاسی جمعه سال 94 مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به انتخاب شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی برای سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: این انتخاب مبارک بوده و به فضل الهی ثمرات و نتایج مبارکی نیز در پی خواهد داشت.

 

وی با تأکید بر این که تنها با اعتماد و همدلی بین ملت و دولت است که می توان به پیشرفت در هر زمینه امیدوار بود و به اهداف و آرمان های تعیین شده رسید، اضافه کرد: همدلی و همزبانی می بایست به صورت عملی اجرا شود نه آن که در این زمینه تنها با برگزاری همایش و نمایشگاه و نصب بنر و تابلو گمان کنیم وظیفه خود را انجام داده ایم.

 

حجت الاسلام احمدی خرم تصریح کرد: البته امکان دارد برخی افراد از روی دلسوزی نسبت به عملکرد دولت نقد داشته باشند اما باید توجه کنند که انتقاد آنها موجب تخریب نظام اسلامی نشود.

 

حمله عربستان به یمن به نفع جبهه استکبار است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله اخیر عربستان سعودی به کشور یمن، ضمن محکوم کردن این حملات، خاطرنشان کرد: جای بسی تأسف است که عربستان سعودی با حمله ای ناجوانمردانه به یمن دست به چنین جنایتی زده اما همه باید آگاه باشند که این اقدام عربستان با کمک برخی از کشورهای عربی و غربی و به ویژه آمریکای جنایتکار صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام احمدی خرم با اشاره به این که تهاجم مزبور نشان دهنده جهالت سران عرب منطقه است، گفت: حمله به یمن نه عادلانه و به ضرر کشورهای مسلمان است چرا که منافع این حمله بیشتر متوجه اسرائیل و دنیای استکبار بوده و حتی عربستان سعودی از این اقدام منفعتی نخواهد برد.

 

وی افزود: هیچ منطق صحیح و درستی پشت این اقدام سعودی ها نبوده و نتیجه آن نیز آواره شدن مردم بی گناه یمن است اما انتظار می رود اقدامات شجاعانه و با درایت گروه انصارالله در یمن، این اقدام عربستان را خنثی کند.

 

حجت الاسلام احمدی خرم اضافه کرد: امیدواریم سران مرتجع عرب و به ویژه عربستان سعودی سرعقل آمده و از ادامه این گونه تجاوزات دست بردارند.

 

پیروزی مردم عراق بر داعش دستاورد بزرگ امت اسلام است

امام جمعه موقت بجنورد در ادامه سخنان خود با اشاره به عملیات موفقیت آمیز ارتش عراق گفت: پیروزی های مردم و ارتش عراق در مقابل گروه تروریستی داعش، دستاورد بزرگی برای این کشور و جهان اسلام است.

 

وی با بیان این‌که ضربه های سخت نیروی مردمی و ارتش عراق به گروه تروریستی داعش، نابودی کامل این گروه تروریستی را در پی خواهد داشت، اظهار امیدواری کرد که هرچه سریعتر این گروهگ به دست مسلمانان ریشه کن شده و ملت عراق به پیروزی نهایی دست یابد.

 

یوم الله 12 فروردین عید مسلمانان جهان است

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان با اشاره به فرا رسیدن دوازدهم فروردین ماه، روز جمهوری اسلامی ایران، افزود: یوم الله دوازدهم فرودین نه تنها عید ملت ایران بلکه عید همه مسلمانان جهان است.

 

حجت الاسلام احمدی خرم با بیان این که در این روز لطف خدای متعال شامل حال ملت عزیز ایران شد و مردم عزیز ایران اسلامی به تبعیت از حضرت امام (ره) به نظام جمهوری اسلامی رأی دادند، اضافه کرد: روز 12 فروردین، روز رأی قاطع و بی نظیر مردم ایران به استقرار نظام جمهوری اسلامی بود که در آن 98 درصد مردم به جمهوری اسلامی آری گفتند و با این رویداد مهم توطئه های دشمنان را خنثی کردند.

 

به گفته وی این اتفاق مبارک در هیچ کجای دنیا روی نداده و نخواهد داد که مردم کشوری بیش از 98 درصد به یک نظام رأی مثبت بدهند.

 

حجت الاسلام احمدی خرم ثبات و پایداری ارزش های نظام اسلامی را افتخاری دیگر دانست و افزود: بیش از سه دهه از عمر با برکت این نظام گذشته اما مردم ما حتی بیش از گذشته از ارزش های اولیه انقلاب دفاع می کنند.

 

مراسم روز طبیعت گناه آلود نشود

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته به سیزدهم فروردین، روز طبیعت اشاره کرد و گفت: رفتن به طبیعت و استفاده از منابع خدادادی و فضای مفرح آن کار پسندیده ای است اما آنچه نباید در این روز رخ دهد گناه کردن و استفاده نادرست از روز طبیعت است.

 

وی افزود: اختلاط زن و مرد، آزادی های بی حد و حصر، تخریب منابع طبیعی و آلوده کردن فضای طبیعت و ورود به باغ های مردم بدون اجازه صاحبان آنان، گناه است که باید از آن پرهیز شود.

 

حجت الاسلام احمدی خرم تصریح کرد: رفتن به طبیعت و نگاه کردن به مناظر طبیعی و استفاده از این نعمت بزرگ الهی باید آدمی را به یاد خدا بیندازد و انسان از رفتن به طبیعت باید علاوه بر تقویت روحیه به تقویت ابعاد معنوی خود بپردازد.

 

وی بر حفظ ارزش‌های اسلامی در روز طبیعت تأکید کرد و گفت: این روز باید یادآور حیات بعد از ممات و یادآور آفرینش و قدرت الهی باشد./9314/پ201/ی

ارسال نظرات