۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۵۲۸۷۱
مدیر کل اوقاف مازندران:

گردشگری مذهبی ظرفیتی مناسب برای ترویج گفتمان دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف مازندران، گردشگری مذهبی را بهترین و اثرگذار ترین راه حل برای گفتمان فرهنگی و دینی دانست و گفت: مازندران دارای بقاع و اماکن زیارتی فراوانی در سطح کشور بوده و از این حیث می تواند زمینه جذب و جلب گردشگران مذهبی را در ایام نوروزی به استان فراهم آورد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران امروز در جمع خبرنگاران از حضور یک میلیون و 250 هزار مسافر و گردشگر در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد.

 

وی با بیان این که زمینه توسعه و گسترش توریسم مذهبی در استان باید فراهم شود، گفت: مازندران با توجه به این که نخستین حکومت شیعی در آن پایه گذاری شده است از پتانسیل بالایی برای توسعه گردشگری مذهبی را دارد.

 

حجت الاسلام علیزاده گردشگری مذهبی را بهترین و اثرگذار ترین راه حل برای گفتمان فرهنگی و دینی دانست و خاطر نشان کرد: مازندران دارای بقاع و اماکن زیارتی فراوانی در سطح کشور بوده و از این حیث می تواند زمینه جذب و جلب گردشگران مذهبی را در ایام نوروزی به استان فراهم آورد.

 

وی یکی از مهم ترین برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه را تبدیل اماکن متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی دانست و افزود: با رسیدن به این هدف بشی از زمینه های جذب توریسم مذهبی را فراهم خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که پس از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری تعداد زائران و بازدیدکنندگان از اماکن متبرکه استان از افزایش چشمگیری برخوردار بود، ادامه داد: طبق اعلام شهرستان‌ها تاکنون یک میلیون و 250 هزار نفر به زیارت امامزادگان مازندران مشرف شدند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران یادآور شد: طرح نوروزی آرامش بهاری در 240 بقعه و امامزاده استان مازندران در حال اجرا است.

 

وی با اشاره به برپایی صد خیمه معرفت امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص مجری طرح نوروزی آرامش بهاری، گفت: بیش از 200 روحانی بومی و اعزامی از قم در این طرح فعالیت می کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برپایی 20 خیمه سلامت در غرفه‌های خیمه معرفت خبر داد و بیان داشت: طرح ویزیت رایگان بیماران در بقاع متبرکه شاخص مجری طرح نوروزی آرامش بهاری اجرا می شود.

 

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: در این طرح، پزشکان متخصص و عمومی به ویزیت بیماران در بقاع متبرکه مجری طرح نوروزی آرامش بهاری می پردازند.

 

وی با بیان این که طرح ویزیت رایگان بیماران از روهای گذشته در مازندران آغاز شد، ادامه داد: این طرح تا پایان طرح آرامش بهاری در مازندران اجرا می شود و مسافران نوروزی می توانند در بقاع متبرکه مجری از خدمات آن بهره‌گیری کنند.

 

مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به این که 870 زائرسرا و 110 سوئیت در اماکن متبرکه استان مازندران آماده اسکان مسافران نوروزی هستند، بیان داشت: از نخستین روز آغاز طرح آرامش بهاری تا هشت فروردین حدود 43 هزار و 500 نفر در اماکن متبرکه مجری طرح نوروزی آرامش بهاری مازندران اسکان یافتند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات