۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۲۵۲۹۶۱
امام جمعه شهرری:

تکیه بر اقتصاد مقاومتی و توان داخلی سبب پیروزی بر دشمن می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند ما باید بر توان داخلی خود و بر اقتصاد مقاومتی تاکید داشته باشیم چون ما با یک دشمن غیر قابل اعتماد روبرو هستیم.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدعلی شاهچراغی امام جمعه شهرری، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت مردم به تقوای الهی، گفت: نخستین قدم تقوای الهی انجام واجبات و ترک محرمات است، هر عملی از جمله نماز، عبادت، احسان به والدین را نیز باید به شکل احسن آن انجام داد.

 

وی افزود: خداوند با کسانی است که تقوای الهی را پیشه کرده و کار نیک انجام دهند.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به دعای مکارم الاخلاق عنوان کرد: حضرت امام سجاد(ع) از خداوند می‌خواهند اعمال او دچار آسیب و آفت نشود در اخلاق و اعمال نیک ممکن است آسیب‌هایی پیش آید که آنها از بین برود.

 

ریا، عجب و بدخلقی اعمال نیک انسان را نابود می‌کند

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی در ادامه با اشاره به چند مثال از این آسیب‌ها بیان داشت: از جمله این آسیب‌ها ریا، عجب، بدخلقی است که اعمال نیک انسان را از بین می‌برد.

 

وی در ادامه با توضیح درباره اخلاق افزود: پیامبر(ص) می‌فرمایند: انسان بداخلاق راه توبه بر خود را می‌بندد خوش خلقی انسان جهنمی را بهشتی و بدخلقی انسان بهشتی را جهنمی می‌کند.

 

امام جمعه شهرری در ادامه گفت: منظور از بدخلقی صرفا بدزبانی نیست بدخلقی دایره گسترده‌‌ای دارد که شامل مکر نسبت به برادر مومن، خیانت، سخت‌گیری و خشونت است، کسی که در امور سخت‌گیری و خشونت به خرج ‌دهد او رابطه‌ای با دین ندارد.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی اظهار داشت: سوءظن، تکبر، بدزبانی، بی‌ادبی و عبوس بودن همه نشانه بدخلقی است که ثمره آن سخت‌گیری خداوند در قیامت نسبت به کسی است که این‌گونه بوده باشد.

 

کسب رضایت خانواده شهدا کسب رضایت خدا است

 

وی در خطبه دوم نماز جمعه ضمن دعوت مجدد مردم به تقوای الهی و با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) گفت: روز وفات حضرت ام البنین(س) روز تکریم مادران و همسران شهدا است، حرمت نگه داشتن این عزیزان افزون بر توصیه پیامبر(ص) توصیه خداوند است که فرمود من خود جانشین شهید هستم هر کس رضایت خانواده شهدا را کسب کند رضایت مرا کسب کرده است.

 

امام جمعه شهرری افزود: حضرت ام‌البنین(س) با این‌که مادر چهار شهید در کربلا بود اما بر امام حسین(ع) بسیار عزاداری می‌کرد به این دلیل که مادر ایشان حضرت زهرا(س) بود.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات نیروی انتظامی در تعطیلات ایام نوروز عنوان کرد: تلاش عزیران نیروی انتظامی در ایام تعطیلات نوروز سبب کاهش آمار جرائم و تصادفات در کشور شده است که باید همه از زحمات آنها تقدیر و تشکر داشته باشیم.

 

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: قضاوت درباره این مذاکرات شاید عجولانه باشد اما همه بدانند که مذاکره با 6 کشور استکباری دشمن که نسبت به ما کینه دارند کار بسیار دشوار و طاقت‌فرسایی است.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به این‌که برداشته شدن تحریم‌ها، بازگشت سرمایه بلوکه شده کشور و انرژی هسته‌ای حق ما است، افزود: هیات ایرانی در این مذاکرات عزت‌مندانه برخورد کرد و نگذاشت از اقتدار انقلاب اسلامی ایران چیزی کم شود این هم به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری است که فرمودند مذاکرات ما صرفا درباره انرژی هسته ای است.

 

تکیه بر اقتصاد مقاومتی و توان داخلی سبب پیروزی می‌شود

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی در ادامه گفت: همانگونه که حضرت آقا فرمودند ما باید بر توان داخلی خود و بر اقتصاد مقاومتی تاکید داشته باشیم چون ما با یک دشمن غیر قابل اعتماد روبرو هستیم دشمنان ما از سران کفر بوده و چیزی را فهم نمی‌کنند.

 

وی افزود: مذاکرات نشان داد که ما در دنیا بر منطق و سخن حق تاکید داشته و بر آن استقامت خواهیم کرد اگر در داخل نیز در زمینه اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم بر دشمن پیروز خواهیم شد.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به آزادی شهر تکریت ابراز کرد: آزدای شهر تکریت توان نیروهای مردمی عراق را نشان داده و امنیت شهر سامرا را تضمین کرد امید که شهر موصل نیر آزاد شده و شاهد پیروزی کامل عراق شویم.

 

بمباران شهرهای یمن نشانه بزدلی آل سعود است

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به حمله آل سعود به یمن بیان داشت: نشانه بزدلی نیروهای آل سعودی این است که شهرها، پل‌ها، فرودگاه‌ها و برخی کارخانه‌های کشور یمن را از طریق هوایی بمباران می‌کنند مردم یمن با وجود دادن شهید به مقاومت خود ادامه داده و در نهایت موشک‌های مردم یمن سراغ پادشاهان خوش گذران عربستان خواهد رفت.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز نیروهای انصارالله در عدن مستقر هستند اگر عربستان حملات زمینی از مرزها را شروع کند نشانه این است که آل صعود در حمله هوایی شکست خورده است.

 

لازم به ذکر است، نمازگزاران مومن و انقلابی شهرری بعد از نماز جمعه در محکومیت حمله رژیم آل سعود به مردم مظلوم و انقلابی یمن راهپیمایی کردند./807/پ201/ب4

ارسال نظرات