۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۵۴۴۳۵
مرکز حقوق بشر بحرین:

استفاده از شیوه‎های جدید در شکنجه زندانیان سیاسی بحرینی

خبرگزاری رسا ـ مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد: زندانیان زندان مرکزی «جو» همچنان در معرض شکنجه قرار دارند.
زندان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز حقوق بشر بحرین اظهار داشت: اطلاعات جدید به دست آمده از یک زندانی آزاد شده از این زندان از ادامه یافتن شکنجه های روحی و جسمی علیه زندانیان حکایت می کند.


مرکز حقوق بشر بحرین در صفحه شخصی خود در توییتر به نقل از فرد مزبور نوشت: عناصر مزدور و نیروهای ژاندارم اردن در شکنجه زندانیان بحرینی از خود ابتکارهای جدیدی به خرج می دهند؛ آنان در کف زندان آب صابون ریخته و سپس زندانیان را وادار به دویدن کرده تا لیز خورده و به زمین بیافتند.


مرکز یاد شده می افزاید: نیروهای امنیتی آل‌خلیفه به بازداشت شدگان توهین و آن‌ها را به حیوانات تشبیه می کنند و حتی اجازه حمام رفتن به آنان نمی دهند و آنان را تهدید به زندان انفرادی می کنند.


فرد زندانی آزاد شده ادامه داد: نیروهای مزدور کتاب‌های زندانیان از جمله کتاب‌های دینی را پاره می کنند و وسایل شان را مصادره می کنند.


وی خاطرنشان کرد که مسوول بخش رسیدگی به شکایات دادستانی کل از زندان‌های آل‌خلیفه دیدن کرده اما زندانیان مطلبی به او ابراز نداشتند زیرا به او اطمینان نداشتند و می ترسیدند از سخنان شان علیه خود آنان استفاده شود.


انقلاب مردم بحرین علیه رژیم آل‌خلیفه از سال 2011 آغاز شده و این رژیم نیز با سرکوب شدید به مقابله با انقلاب مردم بحرین پرداخته است./994/ب102/د
 

منبع: ایرنا

ارسال نظرات