۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۲۵۴۷۵۸

ثبت نام 600 نفر برای ورود به حوزه علمیه گیلان

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه گیلان از ثبت نام 600 نفر برای ورود به حوزه علمیه این استان خبر داد.
حجت الاسلام محمد لاکاني، مدير حوزه علميه گيلان

حجت الاسلام محمد لاکانی، مدیر حوزه علمیه گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت با بیان این که روحانیان و حوزه علمیه منشأ انتشار آموزه های دینی و فرهنگی در جامعه هستند، اظهار داشت: لزوم حضور روحانیان در یک منطقه برکسی پوشیده نیست.

 

 وی به حضور روحانیان در مناطق مختلف که منجر به آشنایی مردم نسبت به مسائل دینی و اسلامی شده اشاره و تصریح کرد: هدف و دلیل احداث حوزه های علمیه در مراکز شهر آموزش ارزش های اسلامی و ترغیب مردم به تربیت فرزرندانشان در این حوزه ها بیان کرد.

 

مدیرحوزه علمیه گیلان افزود: این نشان از یک ضرورت اساسی بوده و تردیدی در آن نبوده به همین دلیل ما نیز در استان تصمیم براین داشته تا بتوانیم مدارس علمیه را به ویژه در مناطقی که فاقد حوزه است، افزایش دهیم.

 

وی با بیان این که گام های خوبی در جهت  جذب و پذیرش علاقه مندان صورت گرفته  خاطرنشان کرد: در این راه سعی شده از توان و ظرفیت طلاب و روحانیان جوان و مستعد در جهت تبلیغ در مدارس بهره گیریم.

 

حجت الاسلام لاکانی دلیل این امر را لسان خوب روحانیان جوان در آشنایی بهتر و دقیق تر حوزه برای جوانان دانست و گفت: این امر بسیار تأثیرگذار بوده و سیل مراجعات برای ثبت نام را از سوی دانش آموزان به مراه داشته است.

 

مدیر حوزه علمیه گیلان با بیان این که به منظور جذب علاقه مندان جهت ثبت نام در حوزه از دیگر روش های تبلیغی نظییر تبلیغات میدانی، حضور در صدا و سیما و تبلیغات چهره به چهره نیز بهره گرفته شد، یادآور شد: بهره گیری این گونه روش ها منجر به افزایش ثبت نام نسبت به سال گذشته شده است.

  

حجت السلام لاکانیادامه داد: در مدارس کارهای پرورشی صورت گرفته اما باید قبول کنیم که آموزش معارفی که در حوزه وجود داشته در هیچ نهادی دیگرآموزشی انجام نمی گیرد.

 

این مسؤول  با اشاره به نیاز گسترده جامعه به طلاب و روحانیان افزود: افزایش روحانیان در جامعه به علت نیاز جامعه بوده و این نیاز سنجی ها به صورت متعدد از سوی متخصصان صورت پذیرفته است.

 

مدیرحوزه علمیه گیلان بر ضرورت حضور روحانیان در مناطق روستایی تأکید کرد و افزود: تقاضا در این زمینه زیاد بوده اما متأسفانه ما با کمبود روحانی مواجه بوده و نیاز به جذب طلبه بیشتر جهت تربیت و اشاعه و ترویج فرهنگ دینی هستیم.

 

وی با بیان این که هر مجموعه ای نیاز به یک راهبرد دارد، گفت: بطور مثال در روستای که روحانی حضور دارد بسیاری از مسائل و مشکلاتی که در سایر مناطق وجود داشته در آن روستا دیده نمی شود.

 

استاد حوزه علمیه گیلان در ادامه افزود: ما به دنبال کیفیت در جذب و پذیرش طلاب هستیم که موجبات تعالی جامعه و رشد آن منجر فراهم می شود.

 

حجت الاسلام لاکانی با بیان این که امسال 600 نفر  نفر تحصیل در حوزه علمیه گیلان ثبت نام کردند، یادآور شد: آزمون کتبی ورود به حوزه های علمیه همزمان با سراسر کشور جمعه 28 فروردین در رشت برگزار می شود./1318/ت302/ب1

ارسال نظرات