۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۲۵۴۹۴۲
آیت الله شبستری:

گزینش اساتید دانشگاه دقیق‌تر صورت گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: دانشگاه های کشور آن چنان که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بر اسلامی بودن آن تأکید دارند، اسلامی نشده اند.
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار جمعی از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، با اشاره به توصیه معصومان در اهتمام به جوانان؛ «علیکم بالاحداث فانهم اسرع الی الخیر» اهتمام به جوانان داشته باشید که جوانان آماده تر در پذیرش خیر می باشند،  اظهار داشت: توجه به دانشجویان و جوانان و اهتمام به امور آن ها لازم و ضروری است.

 


وی دانشگاه آزاد را مایه خیر و برکت برای نظام اسلامی دانست و افزود: در عنوان این دانشگاه دو قید آزاد و اسلامی آمده شده است، اما آزادی نباید به معنی سهل انگاری و بی قیدی باشد، بلکه جنبه اسلامی آن بر آزادی به معنای سهل انگاری و بی قیدی آن غلبه داشته باشد.

 


امام جمعه تبریز با اشاره به شنیده هایی، چه از دانشگاه آزاد و چه از دانشگاه دولتی؛ افزود: دانشگاه های ما آن چنان که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بر اسلامی بودن آن تأکید دارند، اسلامی نشده اند.

 


آیت الله شبستری تأکید کرد: فعالیت های بسیج دانشجویی باید آنچان باشد که جنبه اسلامی دانشگاه ها بر جنبه بی قیدی و لا ابالی‌گری از منظر اخلاقی و اعتقادی و دیگر شنیده ها، غلبه داشته باشد و جلوه اسلامی به خود بگیرد.

 


وی در ادامه با اشاره به این‌که باید مانع از حضور افراد فتنه گر و افراطی در دانشگاه‌ها شد و بایستی بیشتر از افراد معتدل از منظر سیاسی بهره گرفت، افزود: لازم است مسؤولان امر در گزینش اساتید و حتی دانشجویان اهتمام بیشتر داشته باشند.

 


نماینده خبرگان رهبری تصریح کرد: چشم امید ما در دانشگاه ها به شما بسیجیان است، تا با فعالیت های فرهنگی خود چون امر به معروف و نهی از منکر و با بیان مستدل، منطقی و با طرح مسائلی در مقابل «یفعل مایشاء» یعنی عمل به هرگونه‌ای، بایستند.

 


امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: نظام ما، جمهوری اسلامی است و نباید اجازه دهیم خون شهیدان که برای پایداری و عزت اسلام ریخته شده است، پایمال شود، چراکه اگر نظام اسلامی دست افراد غیر متعد قرار گیرد، از مسیر خود منحرف می شود./935/پ203/ب4

ارسال نظرات