۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۵۵۰۸۳

تظاهرات مردم خراسان جنوبی در محکومیت جنایات عربستان در یمن

خبرگزاری رسا ـ جمعی از علما و روحانیان خراسان جنوبی از مردم استان برای حضور در تظاهرات محکومیت جنایت‌های آل سعود پس از برگزاری خطبه‌های نماز جمعه این هفته دعوت کردند.
يمن برگزاري تظاهرات در اعتراض به حمله عربستان به يمن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، جمعی از طلاب، علما و نهادهای دینی و فرهنگی خراسان جنوبی در بیانیه ای ضمن محکومیت جنایات عربستان در یمن اظهار کردند: باید ملت ایران تمام تلاش خود را برای تقویت جمهوری اسلامی ایران، پاسداری از خون شهدا و آرمان‌های انقلاب در شرایط حساس کنونی به کار گیرند.

 

همچنین در این بیانیه آمده است: با وجود این که 20 روز از حمله استکبار جهانی به خصوص آل سعود به یمن می‌گذرد، در این جنگ نابرابر عربستان وسیله‌ای برای تجاوز به یک کشور اسلامی شده تا دشمنان قسم خورده اسلام یعنی یهود را به آرمان‌های خود نزدیک کند.

 

در این بیانیه با تأکید بر این که در دین مبین اسلام آمده است که باید از مظلوم دفاع کرد، عنوان شده است: در دین جهانی اسلام هیچ گاه از ظالم حمایت نمی‌شود و بر تمامی مسلمانان لازم است تا به عنوان دفاع از اسلام و محکوم کردن ظلم مستکبران و وهابیت ابراز انزجار کنند.

 

این بیانیه می افزاید: کشته و زخمی کردن زنان و کودکان بی گناه یمن و بمباران مناطق حساس و مؤثر این کشور بیانگر برنامه ریزی از قبل تعیین شده استکبار با همکاری عربستان است و مسلمانان جهان نباید اجازه تجاوزگری بیشتر عربستان و به خاک و خون کشیده شدن ملت بی گناه این سرزمین را بدهند و باید با اتحاد و برادری در برابر عربستان و استکبار و صهیونیست بیایستند.

 

همچنین در این بیانیه ذکر شده است: از زمان حمله عربستان به یمن در بعضی از استان‌ها این اقدام زشت محکوم شده که در هفته جاری بعد از اقامه نماز جمعه در خراسان جنوبی نیز با حضور نماز گزاران این اقدام ددمنشانه و وحشی گرایانه عربستان محکوم شده و ملت آزاده ایران و مردم شهید پرور خراسان جنوبی انزجار خود را از تجاوز طلبی‌های عربستان اعلام خواهند کرد.

 

در این بیانیه علما و روحانیت محکومیت این اقدام را وظیفه شرعی هر مسلمان دانسته و اظهار کرده‌اند: آمریکا و اسرائیل به عنوان مستکبرین جهان تنها هدفشان ضربه زدن به ملل اسلامی است.

 

همچنین در حاشیه برگزاری این تظاهرات، صندوق‌هایی با همکاری هلال احمر خراسان جنوبی برای کمک به مردم یمن نیز برپا خواهد شد.

 

اضافه براین، تظاهرات مردم خراسان جنوبی در هفته جاری در مرکز استان از محل مصلای نماز جمعه تا میدان ابن حسام خواهد بود و در دیگر شهرستان‌ها نیز این راهپیمایی در محل مصلا‌های نماز جمعه برگزار خواهد شد.

 

همچنین در این بیانیه آمده است: حضور باشکوه مردم خراسان جنوبی در این راهپیمایی مایه دلگرمی مردم یمن بوده و زمینه‌های پیروزی ملت یمن و نابودی ریشه‌های خاندان آل سعود را در سراسر کشورهای اسلامی فراهم کرده و بستر جهانی شدن اسلام و آزادی قدس شریف را از دست استکبار فراهم خواهد کرد./968/پ203/ب5

ارسال نظرات