۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۲۵۵۱۸۴
به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی؛

نمازگزاران خراسان شمالی در اعتراض به جنایات آل سعود تظاهرات می کنند

خبرگزاری رسا ـ مردم استان خراسان شمالی پس از اقامه نماز جمعه این هفته در اعتراض به جنایات آل سعود نسبت به مردم مظلوم یمن در شهرهای مختلف این استان راهپیمایی و تظاهرات می کنند.
تظاهرات مردم خراسان شمالي در اعتراض به جنايات عربستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، مردم مؤمن و انقلابی استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور، به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته، در اعتراض به تهاجم نظامی عربستان سعودی به یمن و کشتار مردم بی گناه این کشور، راهپیمایی و تظاهرات خواهند کرد.

 

این راهپیمایی و تظاهرات اعتراضی در 16 شهر محل برگزاری آیین نماز جمعه در استان خراسان شمالی با حضور ائمه جمعه و روحانیان و سایر اقشار جامعه برگزار می شود که در این برنامه ها مردم همیشه در صحنه استان با شعارها و فریادهای کوبنده، خشم و انزجار خود را از اقدامات و جنایات آل سعود از جمله حمله به یمن و کشتار مردم مسلمان و مظلوم این کشور، اعلام می کنند.

 

حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، ضمن دعوت از مردم برای حضور در این مراسم، اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پی گسترش تجاوز اخیر ارتش آل سعود با حمایت چند کشور عربی و صهیونیستی به سرزمین و مردم بی دفاع یمن با صدور اطلاعیه ای، ضمن محکوم کردن این گونه جنایات وحشیانه و اقدامات خصمانه و غیرانسانی و اسلامی، از نمازگزاران جمعه برای انجام تظاهرات علیه این جنایات دعوت کرده است.

 

وی با اشاره به این که راهپیمایی و تظاهرات مزبور همزمان با استان خراسان شمالی در شش استان دیگر کشور نیز برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در ادامه موج محکومیت های پی در پی داخلی علیه اقدامات شنیع و حملات وحشیانه رژیم آل سعود به کشور و مردم مظلوم و بی پناه یمن؛ این هفته پس از اقامه نماز دشمن شکن جمعه در روز بیست و هشتم فروردین ماه، در مراکز استان ها و تمامی شهرستان های استان های خراسان شمالی و جنوبی، کرمانشاه، آذربایجان غربی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و مرکز و برخی از شهرستان های استان اصفهان تظاهرات علیه این جنایات و محکوم کردن این گونه اقدامات برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سالاری افزود: مردم سلحشور و شجاع استان خراسان شمالی و ایران اسلامی به ویژه نمازگزاران نماز جمعه، همچون گذشته و با تبعیت از آموزه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره از مظلومین و مستضعفان عالم و انقلابیون ضد صهیونیستی حمایت می کنند.

 

وی اضافه کرد: مردم و نمازگزاران شهرهای مختلف خراسان شمالی همزمان با مردم سایر استان های فوق الذکر پس از اقامه نماز جمعه این هفته، فریاد عدالت و آزادی خود را در مقابل سکوت سرد و مرگبار و معنادار سازمان‌های بین المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر در مقابل این تجاوز آشکار، سر خواهند داد.

 

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از عموم مردم شریف و بزرگوار استان دعوت می کند تا در این تظاهرات با حضور هرچه گسترده و پر شور، ضمن محکومیت حملات رژیم آل سعود، از مردم بی پناه یمن حمایت قاطع و همه جانبه کنند.

 

گفتنی است، تهاجم عربستان سعودی به یمن از روز 26 مارس( ششم فروردین) بدون اجازه سازمان ملل آغاز شد؛ این حمله، بدعتی بد، اقدامی غیرقانونی و مصداق آشکار جنایت علیه بشریت است.

 

هدف عربستان، بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت است، هادی از متحدان عربستان محسوب می شود.

 

بر اساس گزارش ها، شمار کشته‌های حملات عربستان به یمن تاکنون به حدود هزار نفر و شمار زخمی‌ها نیز به حدود دو هزار نفر رسیده است. بیش از یک سوم کشته شدگان حملات عربستان به یمن، غیرنظامی بوده و دست کم حدود 80 کودک نیز شامل این آمار می شوند.

 

طبق اعلام سازمان ملل متحد در دو هفته اول این جنگ، بیش از 100 هزار نفر از مردم یمن آواره شده‌اند. سازمان بین‌المللی امدادرسانی آکسفام نیز اعلام کرده که بیش از 10 میلیون یمنی غذای کافی برای خوردن ندارند و بیش از 13 میلیون نفر نیز به آب قابل آشامیدن دسترسی ندارند./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات