۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۵۵۴۱۵
بعد از اقامه نماز جمعه صورت گرفت؛

راهپیمایی نمازگزاران خراسان شمالی در اعتراض به جنایات آل سعود

خبرگزاری رسا ـ نمازگزاران استان خراسان شمالی پس از اقامه نماز جمعه این هفته، با برپایی راهپیمایی و تظاهرات خشم و انزجار خود را از جنایات رژیم آل سعود و کشتار مردم مسلمان و بی گناه یمن فریاد زدند.
تظاهرات مردم خراسان شمالي عليه جنايات آل سعود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، مردم مؤمن، انقلابی و ولایت مدار استان خراسان شمالی، امروز پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه، در اعتراض به تهاجم نظامی رژیم آل سعود به یمن و کشتار مردم مسلمان و بی گناه این کشور، راهپیمایی و تظاهرات کردند.

 

این تظاهرات که به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی همزمان با شش استان دیگر کشور برگزار شد، در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی از محل مصلای امام خمینی(ره) این شهر آغاز شد و تا میدان حضرت قائم(عج)( بازرگانی قدیم) ادامه داشت.

 

در این مراسم مردم و نمازگزاران بجنوردی پس از پایان نمازجمعه با در دست داشتن پارچه نوشته و پلاکاردهایی با مضامین حمایت از مردم یمن و انزجار از جنایات آل سعود، شعارهایی نظیر مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر آل سعود، آمریکا ننگت باد آل سعود مرگت باد و غیره سر دادند و این گونه خشم و انزجار خود را از رژیم های متجاوز به یمن و کشتار مسلمانان بی دفاع این کشور ابراز کردند.

 

شرکت کنندگان در این راهپیمایی و تظاهرات با محکوم کردن تجاوز نظامی عربستان و چند کشور مرتجع عربی با حمایت اسراییل و کشورهای غربی به یمن، شعارهای دیگری نظیر«انصارالله پیروز است، آل سعود نابود است»، «سعود جنایت می کند، آمریکا حمایت می کند»، «آل سعود شرمت باد، آمریکا و اسراییل ننگت باد»، «مرگ بر آل سعود خائن»، «مردم مظلوم یمن حمایت حمایت» و غیره را فریاد می زدند.

 

در پایان این مراسم بیانیه ای در محکومیت اقدامات و جنایات رژیم آل سعود قرائت شد و شرکت کنندگان در راهپیمایی نیز در پایان هر بند با تکبیرهای بلند خود آن را تأیید می کردند.

 

در این بیانیه مردم و نمازگزاران بجنوردی اقدام مشترک چند کشور عربی در حمله به ملت مظلوم یمن و بمباران هوایی رژیم سعودی علیه این ملت و کشتار مردم بی گناه آن کشور را اقدامی برخلاف موازین بین المللی دانسته و آن را محکوم کردند.

 

همچنین شرکت کنندگان در راهپیمایی و تظاهرات امروز در مرکز استان خراسان شمالی، علاوه بر محکوم کردن اقدام جنایتکارانه تجاوز به یمن، خواستار برخورد مجامع بین المللی با این عاملان اقدامات شدند.

 

گزارش ها از مراکز دیگر شهرستان های خراسان شمالی نیز حاکی از آن است که مردم و نمازگزاران این شهرها از جمله شیروان، اسفراین، فاروج، گرمه، جاجرم، آشخانه و راز هم پس از اقامه نماز باصلابت جمعه، در اعتراض به جنایت های عربستان سعودی اقدام به انجام راهپیمایی و تظاهرات کرده اند.

 

در مجموع امروز راهپیمایی و تظاهرات علیه اقدامات و جنایات آل سعود در 15 شهر محل برگزاری نماز جمعه در استان خراسان شمالی از سوی مردم و نمازگزاران انجام شد و مردم همیشه در صحنه استان با شعارها و فریادهای کوبنده، خشم و انزجار خود را از جنایات حمله به یمن و کشتار مردم مسلمان و مظلوم این کشور اعلام کردند.

 

گفتنی است، در ادامه موج محکومیت های پی در پی داخلی علیه اقدامات شنیع و حملات وحشیانه رژیم آل سعود به کشور و مردم مظلوم و بی پناه یمن؛ این هفته به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، پس از اقامه نماز دشمن شکن جمعه، در مراکز استان ها و تمامی شهرستان های استان های خراسان شمالی و جنوبی، کرمانشاه، آذربایجان غربی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و مرکز و برخی از شهرستان های استان اصفهان تظاهرات علیه این جنایات و محکوم کردن این گونه اقدامات برگزار شد.

 

تهاجم عربستان سعودی به یمن از روز 26 مارس( ششم فروردین) بدون اجازه سازمان ملل آغاز شد؛ این حمله، بدعتی بد، اقدامی غیرقانونی و مصداق آشکار جنایت علیه بشریت است.

 

هدف عربستان، بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت است، هادی از متحدان عربستان محسوب می شود.

 

بر اساس گزارش ها، شمار کشته‌های حملات عربستان به یمن تاکنون به حدود هزار نفر و شمار زخمی‌ها نیز به حدود دو هزار نفر رسیده است. بیش از یک سوم کشته شدگان حملات عربستان به یمن، غیرنظامی بوده و دست کم حدود 80 کودک نیز شامل این آمار می شوند.

 

طبق اعلام سازمان ملل متحد در دو هفته اول این جنگ، بیش از 100 هزار نفر از مردم یمن آواره شده‌اند. سازمان بین‌المللی امدادرسانی آکسفام نیز اعلام کرده که بیش از 10 میلیون یمنی غذای کافی برای خوردن ندارند و بیش از 13 میلیون نفر نیز به آب قابل آشامیدن دسترسی ندارند./9314/پ203/ب4

ارسال نظرات