۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۲۵۵۷۷۲

نقد قاضی بریتانیایی بر ممنوعیت حجاب در دادگاه های این کشور

خبرگزاری رسا ـ قاضی برجسته انگلیسی خواستار باز اندیشی قانون ممنوعیت حجاب در دادگاه های این کشور شد و آن را برای اجرای عدالت در دادگاه ها ضروری دانست.
ممنوعيت حجاب در دادگاه هاي فرانسه
 
به گزارش خبرگزاری رسا، قاضی برجسته انگلیسی قانون منع پوشش صورت در دادگاه های انگلستان را مورد انتقاد قرار داد.
 
لرد نبرگر در یک سخنرانی طولانی با موضوع "تلاش برابری در دادگاه ها" در حضور اتحادیه قانون جزایی گفت: ضروری است که تفاوت فرهنگ ها، اقلیت ها و مذاهب مختلف را درک کنیم. مثال بارز برای این مساله شیوه های ایراد قسم در دادگاه ها از منظر مذاهب مختلف و نیز نا مناسب بودن چهره بدون پوشش از منظر عده ای از زنان مسلمان است.
 
این قاضی 67 ساله و با سابقه در ادامه افزود قضات باید از فرهنگ ها و ادیان مختلف دانش و درکی مناسب داشته باشند تا بتوانند عدالت و برابری را در دادگاه ها رعایت کنند.
 
در ژانویه 2014به دنبال امتناع دختری 22 ساله از برداشتن برقع در دادگاه، قاضی پیتر مورفی بر اجرای قانون ممنوعیت پوشش صورت در داداگاه های انگلستان، مصوب سال 2010، تاکید کرد.
 
بعد از گذشت شش ماه، در جولای 2014 دادگاه عالی اروپا قانون ممنوعیت حجاب صورت در فرانسه را مورد تایید قرار داد. گروه های حقوق بشری و زنان مسلمان این اقدام دادگاه اروپا را نگران کنند توصیف کردند.
 
طبق آمار سال 2011، حدود 208 میلیون مسلمان در انگلستان زندگی می کنند که 4.4 درصد از کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهد./847/ب902/ک
ارسال نظرات