۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۵۵۹۷۴
مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر:

تولید علم از زوایای مهم سیره امام باقر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) به تأکید رهبرمعظم انقلاب مبنی بر این که جوانان ایرانی همواره باید پیگیر تولید علم و فناوری باشند، گفت: این ویژگی را می توان در زندگانی امام محمدباقر(ع) مشاهده کرد.
حجت الاسلام سيد جعفر موسوي ، مدير مدرسه علميه ولي عصر(ع) اهواز

حجت الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که اهل بیت(ع) همگی برخوردار از علم الهی و معارف دینی بودند، اظهار داشت: امام باقر(ع) به صورت خاص از ویژگی علم برخوردار بود که این را می توان از صفت باقرالعلوم بودن ایشان شناخت.

وی ادامه داد: باقرالعلوم بودن امام محمدباقر(ع) در حقیقت به معنای شکافنده علم و دانش است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به درگیری بنی امیه و بنی عباس با یکدیگر در دوران امام محمدباقر(ع) بیان داشت: تا پیش از امامت امام باقر(ع) آگاهی مردم نسبت به اسلام و سطح علمی آنان کم بود اما با این درگیری فرصتی مناسب برای ترویج دین اسلام در زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) ایجاد شد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) با اشاره به اهمیت معرفی ارزش های اخلاقی ائمه اطهار(ع) برای مردم و به ویژه نسل جوان کرد و تصریح کرد: تبیین مسأله علم امام باقر(ع) برای مردم و به ویژه نسل تحصیل کرده و علم جو از سوی حوزه علمیه و مبلغان ضروری است.

وی با اشاره به تأکید رهبرمعظم انقلاب مبنی بر این که جوانان ایرانی همواره باید پیگیر تولید علم و فناوری باشند، گفت: این ویژگی را می توان در زندگانی امام محمدباقر(ع) مشاهده کرد./9453/ت303/ب2

ارسال نظرات