۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۲۵۶۳۰۱
نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله:

راهکار بحران یمن اعتماد و واسپاری امور به مردم یمن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله، گفت: تنها راه‌حل مشکلات یمن عدم مداخله کشورهای غربی، مرتجعان عرب، زورگویان منطقه و واگذاری همه کارها به مردم یمن است.
حجت الاسلام عبدالعي گواهي نماينده ولي فقيه در سپاه محمد رسول الله

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی، نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله، در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهداف حمله نظامی آل‌سعود و برخی کشورهای مزدور منطقه به یمن گفت: کشور عربستان که با پول نفت ثروتمند شده است به مدیریت آمریکا نوعی مانور حمله نظامی خود را بر روی مردم مظلوم یمن به نمایش گذاشته که این نشان از زبونی و ضعف آنها دارد.

 

وی افزود: حمله به مردم یمن که دولت خود را قبول نداشته و خواهان تعیین سرنوشت خود به دست خود هستند نشان از احساس وحشت کشور عربستان دارد تا از کشورهای منطقه زهرچشم بگیرد.

 

عربستان چون اسرائیل کودک‌کشی می‌کند

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله، با اشاره به تحلیل خود درباره برخوردهای دوگانه کشورهای غربی و مرتجعان عرب در مواجهه با مسائل منطقه‌ای عنوان کرد: در حالی رژیم کودک‌کش اسرائیل و عربستان به کشتار و جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهند که کشورهای غربی و مرتجعان عرب به دفاع از مردم منطقه بلند نمی‌شوند و صرفا ادعای دفاع از حقوق بشر دارند.

 

حجت‌الاسلام گواهی افزود: برخورد دوگانه غرب در رابطه با جنایات صهیونیست‌ها و عربستان بر همگان واضح است و فراموش نخواهد شد این کشورها در آینده میان ملت خود مطرود شده و به دلیل خیانت و زبونی حرفی برای گفتن نخواهند داشت.

 

کشورهای منطقه آمریکا و اسرائیل را محکوم کنند

وی در ادامه با اشاره به این‌که حضور آمریکا و اسرائیل در منطقه ضربات مهکلی به امنیت منطقه می‌زند، گفت: این شرایط خوبی نیست که کشورهایی چون عراق، افغانستان، سوریه، بحرین و یمن هر کدام به نوعی مورد تعدی قرار گرفته و هزاران نفر زن، مرد، پیر و جوان کشته شوند با این حال کسی جرأت محکوم کردن آمریکا و اسرائیل را نداشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله با اشاره به مساله اسلام هراسی توسط غرب بیان داشت: استکبار جهانی و به خصوص آمریکا و اسرائیل چون امنیت خود در منطقه را در خطر می‌بیند با راه‌اندازی جریان اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی سایر کشورها را بر علیه ایران تحریک می‌کند، در حالی‌که کشور ایران همیشه در طلب و ایجاد صلح، امنیت و آرامش در منطقه تلاش کرده است.

 

جامعه بین‌الملل به وظایف خود عمل نمی‌کند

حجت‌الاسلام گواهی با اشاره به جایگاه متزلزل و بی‌خاصیت نهادهای بین‌المللی همچون سازمان ملل و شورای امنیت که صرفا تماشاگر حمله برخی کشورها به کشورهای دیگر هستند، اظهار داشت: در دنیا چیزی به عنوان جامعه بین‌الملل که حقوق مردم را رعایت کرده باشد وجود ندارد ممکن است حقوق یک افراد، گروه یا جریان خاص قدرت را پشتیبانی کرده باشد ولی تا امروز جریانهای بین‌المللی نتوانستند به وظیفه خود عمل کنند.

 

وی افزود: هر جا جامعه بین‌الملل وارد شده کارها بدتر شده است به این دلیل که دائم یک طرفه و یک سویه قضاوت و حرکت کردند بر همین اساس نمی‌شود به این جامعه بین‌المللی اعتماد کرد اگر آنها خوب عمل می‌کردند امروز ما شاهد این اتفاقات و جنایات در دنیا نبودیم.

 

سازمان ملل طرفدار ظالمان و بر علیه مظلومان است

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله، در ادامه گفت: سازمان ملل کشور بحرین، لبنان، عراق و سوریه را در حالی که مردم آنها به دست مستکبران عالم کشته می‌شوند محکوم می‌کند هیچ وقت تا به امروز رژیم کودک‌کش اسرائیل را محکوم نکرده و بر علیه او قطعنامه صادر نکرده است.

 

حجت‌الاسلام گواهی افزود: سازمان ملل هر چیزی را که به نفع قاعده وحشی‌گری است مورد تأیید قرار داده و هر جا که صحبت از انسانیت و دفاع از حقوق انسانی است نه تنها حرفی نمی‌زنند بلکه محکوم نیز می‌کنند بنابراین چیزی به عنوان سازمان ملل و شورای امنیت واقعی که از حقوق ملت‌ها دفاع کند وجود ندارد.

 

وی با اشاره به راهکار حل بحران یمن خاطرنشان کرد: کشورهای مداخله‌گر تصمیم‌گیری را به خود مردم منطقه واگذار کنند زیرا مردم بهترین و عاقلانه‌ترین راه را انتخاب می‌کنند.

 

تنها راه نجات یمن عدم مداخله کشورهای غربی و مرتجعان عرب است

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله در ادامه ابراز کرد: کسانی که در یمن طالب امنیت و رفاه مردم هستند باید خوب مدیریت و رهبری کنند مردم همیشه بهترین تصمیم‌گیرنده هستند تنها راه‌حل مشکلات یمن عدم مداخله کشورهای غربی، مرتجعان عرب، زورگویان منطقه و واگذاری همه کارها به مردم یمن است./807/ت302/ش

 

 

ارسال نظرات