۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۵۶۳۶۵
انتفاضه اهل‎تسنن الانبار علیه داعش؛

اوقاف سنی: مردم سلاح در دست گیرند/ شیوخ عشایر: تروریست‎ها مهدور الدم هستند

خبرگزاری رسا ـ اوقاف اهل‎تسنن و شورای شیوخ عشایر الانبار از شهروندان استان خواست سلاح در دست گرفته و به جنگ داعش بروند.
مجاهدين سني در الانبار

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، در حالی که شورای علمای اهل تسنن الانبار فتوای جهاد علیه تروریست های داعش صادر کرد، اوقاف سنی این شهر نیز از شهروندان خواست سلاح بدست گرفته تا به یاری نیروهای امنیتی پرداخته و در برابر داعش بایستند.

 

شیخ عبدالله جلال سخنگوی اوقاف سنی الانبار با ذکر خبر فوق گفت: اوقاف سنی الانبار فتوا داد همه اهالی این استان باید سلاح در دست بگیرند و از یکدیگر محافظت کنند.

 

وی تصریح کرد: اوقاف سنی از همگان می خواهد به یاری نیروهای امنیتی پرداخته و در عملیات آزادسازی مناطق اشغال شده استان از لوث داعش مشارکت کنند چرا که تروریست ها کشتار جمعی علیه ساکنان الانبار به راه انداخته اند و این مساله به حمل سلاح و مبارزه نیاز دارد.

 

تروریست‎ها مهدور الدم هستند

 

از سوی دیگر، شورای شیوخ عشایر استان صلاح الدین نیز اعضای گروه های تروریستی را مهدور الدم خواند و تهدیدهای صورت گرفته علیه رائد الجبوری استاندار این استان را به شدت محکوم کرد.

 

در این پیام آمده است: شورای شیوخ عشایر صلاح الدین تهدیدهای صورت گرفته علیه رائد الجبوری از سوی گروه بزدل و وابسته به حزب بعث موسوم به جهاد و آزادی را محکوم می کند.

 

این شورا ادامه داد: شورا از همه عشایر می خواهد افرادی که به گروه های تروریستی وابسته هستند را مهدور الدم دانسته و کسانی که درصدد برانگیختن آشوب و هراس و فتنه مذهبی میان ملت یکپارچه هستند را قصاص کنند.

 

استاندار صلاح الدین نیز در قبال تهدیدهای صورت گرفته تأکید کرد که این تهدیدها نمی تواند عزم و اراده در راه آزادسازی شهرهای استان از لوث داعش و حامیان آن را تحت تاثیر قرار دهد.

 

گفتنی است شورای علمای اهل تسنن الانبار نیز با اشاره به جنایت های رخ داده از سوی داعش در این استان، فتوای جهاد صادر کرد.

 

شیخ عبدالرحمن الغنام رییس شورای علمای اهل تسنن الانبار با اعلام صدور فتوای جهاد از سوی این شورا علیه داعش گفت: فتوای جهاد علنی علیه تروریست های داعش را برای آزادسازی کامل استان از لوث تروریست ها و بازگشت آوارگان به خانه هایشان صادر کردیم./980/ب902/د

ارسال نظرات