۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۵۷۲۲۹
دبیر ستاد بزرگداشت شهادت آیت‌الله مطهری:

شهید مطهری حق عظیمی بر گردن شیعیان جهان دارد

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد بزرگداشت سی و ششمین سالگرد شهادت آیت‌الله مطهری گفت: شهید مطهری حق عظیمی بر گردن همه مسلمانان به ویژه شیعیان جهان دارد.
شهيد مطهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد دارایی دبیر ستاد بزرگداشت سالگرد شهادت آیت‌الله مطهری در نشست خبری سی‌وششمین سالگرد شهادت مرتضی مطهری اظهار داشت: 12 اردیبهشت ماه امسال مصادف با 13 رجب، سی و ششمین سالگرد شهادت استاد مطهری می باشد و همچنین بخش اعظم پیروزی انقلاب مرهون روشنگری‌های شهید مطهری است.

 

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در مورد شخصیت شهید مطهری، بیان داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری آثار شهید مطهری مبنای فکری و اندیشه‌ای وی است که در آینده هم ما به این آثار نیاز داریم.

 

دبیر ستاد بزرگداشت سی و ششمین سالگرد شهادت مطهری خاطرنشان کرد: در برنامه‌های امسال، ما چهار محور اصلی داریم که نخستین محور همایش‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی است، محور دوم برگزاری نمایشگاه‌های عکس و پوستر است، محور سوم تولیدات سازمان‌ها و محور چهارم صداوسیما،‌ روزنامه و مطبوعات است.

 

دارایی خاطرنشان کرد: هنوز در بحث کرسی‌های آزاداندیشی خیلی وارد نشده‌ایم و سعی ما بر این است که این مبحث را به مراکز دانشگاهی از جمله دانشگاه آزاد و پیام نور واگذار کنیم تا دانشگاه  وارد این نقدها شود و بتوانند از ‌آثار این استاد گرانقدر استفاده کنند.

 

وی افزود: چاپ آثار شهید مطهری تاکنون در اختیار انتشارات صدرا بوده و ما برای ترویج اندیشه‌های ایشان جلد سوم مقالات را به چاپ رسانده‌ایم و مجموعه مقالات شهید مطهری نیز دیجیتالی شده است، تا کنون نیز مجموعه آثار شهید مطهری را به 36 زبان زنده دنیا ترجمه کرده ایم.

 

دبیر ستاد بزرگداشت سی و ششمین سالگرد شهادت مطهری، افزود: تا کنون از یادداشت‌های شهید مطهری هر آنچه که قابل چاپ و درج بوده را به چاپ می‌رسانیم چرا که ستاد بزرگداشت وظیفه همفکری و ساماندهی سایر نهادها را بر عهده دارد.

 

دارایی تصریح کرد: در خارج از کشور هم سازمان‌های متولی ستاد بزرگداشت شهید مطهری، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و همچون سال‌های گذشته برنامه‌هایی در کشورهای مالزی، آمریکا، هند، اندونزی، پاکستان و... داریم.

 

وی در ادامه با اشاره به بخشی از محورهای اصلی برنامه‌های برخی از سازمان‌ها و نهادها برای گرامیداشت سالگرد شهادت مطهری، عنوان کرد:  برنامه‌های آموزش و پرورش ترویج و آشنایی با اندیشه‌های شهید مطهری در هفته معلم در سطح مدارس برای دانش‌آموزان است همچنین برگزاری مسابقه کتابخوانی، نمایشگاه کتاب، مسابقه وبلاگ نویسی، مسابقه پیامکی و دیدار با مقام معظم رهبری از جمله برنامه‌های این سازمان است.

 

دبیر ستاد بزرگداشت سی و ششمین سالگرد شهادت مطهری، بیان داشت: برگزاری 75 برنامه در 75 دانشگاه در سالگرد شهادت استاد مطهری از جمله برنامه‌های بسیج دانشجویی است و همچنین برگزاری محافل شعر و جلسات سخنرانی، همایش‌های موضوعی، برگزاری همایش‌های کرسی‌های آزاداندیشی از دیگر برنامه‌های بسیج دانشجویی است.

 

دارایی با اشاره به برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی، افزود: برنامه‌های این سازمان برگزاری گفتمان دینی مدارس پیرامون اندیشه‌ها و آثار شهید مطهری، برگزاری نمایشگاه عرضه آثار شهید مطهری در استان‌ها، تولید و ارائه محتوا پیرامون اندیشه‌ها و آثار شهید مطهری در سایت‌های وابسته به سازمان از جمله سایت تبیان است.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران برای این ایام، تصریح کرد: همایش تقدیر و تجلیل از معلمان و استادان نمونه ارتش، اجرای مسابقات فرهنگی در منازل سازمانی ناجا، نظیر کتابخوانی مرتبط با کتب استاد مطهری و برگزاری همایش علمی و آموزشی در دانشگاه‌های افسری ارتش است.

 

دبیر ستاد بزرگداشت سی و ششمین سالگرد شهادت مطهری با اشاره به برنامه‌های سپاه، خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های مهارت آموزی فرهنگی با بهره‌گیری از اندیشه‌های شهید مطهری، ترویج آثار و اندیشه‌های شهید در نشریات و محصولات فرهنگی و هنری سپاه، ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان پاسداران با تمرکز بر آثار شهید مطهری است، همچنین معاونت اجتماعی ناجا گردهمایی ویژه در دانشگاه علوم انتظامی امین را برگزار می‌کند.

 

دارایی در ادامه افزود: از جمله برنامه‌های دبیرخانه ستاد، ایجاد غرفه شهید مطهری در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تولیدات سمعی و بصری، برگزاری نشست‌های تخصصی در سرای اهل قلم در نمایشگاه بین‌المللی تهران در روز 16 اردیبهشت ماه است.

 

وی با اشاره به برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی برای بزرگداشت شهادت مطهری، گفت: پیش ‌بینی شده که شبکه یک حدود یک هفته برای این ایام برنامه داشته باشد، شبکه دو حدود 18 ساعت، شبکه 3 حدود 4 ساعت، شبکه 4 حدود 3.5 ساعت و شبکه آموزش حدود 3 ساعت برنامه دارند و صدای جمهوری اسلامی هم تعداد 243 برنامه و 3953 دقیقه برنامه دارد.

 

دبیر ستاد بزرگداشت سی و ششمین سالگرد شهادت مطهری، تصریح کرد: برنامه‌های وزارت علوم نیز با برپایی مراسم روز استاد مرتضی مطهری در همه مراکز دانشگاهی، برگزاری 12 همایش اصلی با موضوعاتی که پیش‌بینی شده و برگزاری نشست‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی است، همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم پیگیری برنامه‌های مربوط به ستاد در استان‌ها را بر عهده دارند./806/پ202/ب4 

ارسال نظرات