۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۵۷۲۴۰
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

همدلی و هم‌زبانی رمز تحقق تمدن اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نظام جمهوری اسلامی را الگویی جهانی برای کشورهای منطقه و جهان دانست و گفت: شوراها بخشی از این نظام هستند که باید کشور را با همدلی و هم‌زبانی به اوج قله موفقیت این نظام که تحقق تمدن اسلامی است، برسانند.
عباس مقتدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی امروز در همایش روز ملی شوراها که در اردوگاه شیخ بهایی نجف آباد برگزار شد، نظام ایران را الگویی بی‌مانند برای جهان برشمرد و گفت: دشمن هیچ گاه بعد از هجمه های بی وقفه خود بعد از پیروزی انقلاب، تصور نمی‌کرد که این کشور روزی به الگویی برای جهانیان تبدیل شود.

 

وی نظام جمهوری اسلامی ایران را الگوی مردم‌سالاری دینی برای جهانیان بیان کرد و افزود: مقاومت مردم ایران و فرهنگ شهادت دو مشخصه اصلی این نظام است که اکنون شاهد ظهور آن در دیگر کشورهای اسلامی هم‌چون عراق، یمن و سوریه هستیم و این همان وعده امام در صدور این انقلاب است.

 

مقتدایی نظام ایران را نفی‌کننده نظام سکولاریسم جهانی بیان داشت و گفت: در دورانی انقلاب ایران شکل گرفت که نظام جهان دو قطب داشت و امام در پناه الطاف الهی و حمایت‌های مردم نظامی الهی و توحیدی و متفاوت از دیگر نظام های جهان محقق کرد که امروز این نظام هیچ شباهتی به نظام های غربی ندارد و تنها برآمده از نگاه خدامحوری و توحیدی است.     

 

وی در ادامه بیان داشت: اقتصاد ما امروز اسیر اقتصاد پلید غربی شده است و ربا در بخش هایی از اقتصاد قابل مشاهده است و از میان بردن این ضعف‌ها نیازمند زمان و همدلی است و امروز سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران افق الهام‌بخشی برای جهانیان است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی شوراها را یکی از الگوهای نظام اسلامی بیان کرد و افزود: اگر نقش شوراها را کمرنگ ببینیم از ساختار نظام فکری اسلامی عقب افتاده‌ایم و نباید به شوراها صرفاً به عنوان یک کار سیاسی نگاه کرد بلکه شوراها عقل جمعی مردم در مسیر پیشرفت و تمدن سازی هستند.

 

وی با اشاره به شعار امسال بیان کرد: دولتی که همزبان با ملت نباشد، نمی تواند همدلی با ملت را همراه خودش حس کند و امروز شوراها نماد ظهور فاصله گرفتن با استبداد هستند که اگر دولت چنین زبانی را فهم نکند، همدلی ملت را به همراه نخواهد داشت.

 

مقتدایی ولایت‌مداری را مهم‌ترین عامل در تحقق همدلی و همزبانی بیان داشت و افزود: اگر جامعه اهل ولایت‌مداری باشد، اهل همه خوبی ها خواهد شد، همین عامل سبب می‌شود تا در جامعه همدلی رخ دهد.

 

وی شوراها را الگوی مردسالاری دینی بیان کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران که در قانون اساسی که نظامی برآمده از ملت بیان شد، برای نفی استبداد و طرد سلطه در شوراها باید به مواردی همچون حق تعیین سرنوشت ملت، حق مسکن، حق آزادی بیان، حق اعتراض به ظلم، حق تعیین سرنوشت و حق ابتکار و نوآوری توج و بر این مبنا عمل شود تا بتوانیم به یک الگو و اسوه اسلامی تبدیل شویم.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیه «فَبِما رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلیظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَ اسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَ شاوِرْهُمْ فِی الْأَمْر» گفت: خداوند در این آیه با بیان مشخصات پیامبر، حضرت را به عنوان الگوی جهانی معرفی می‌کند و شما اعضای شورا با الگوگیری از این اوصاف باید تبدیل به الگویی اسلامی شوید.

 

وی در پایان افزود: وجود بخشی از اختلافات  طبیعی و بخشی ساخته ذهن است و در این مسیر باید رسالت اصلی خود را که مرهون خون شهیدان هستیم، به ثمر بنشانیم که حاصل تلاش ها و سازندگی امروز کشور و منجر به تحقق تمدن اسلامی شود./1306/پ202/ح

ارسال نظرات