۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۵۷۲۴۲
استاندار اصفهان:

شوراها عاملی مؤثر در ایجاد همدلی و همزبانی دولت و ملت هستند

خبرگزاری رسا ـ استاندار اصفهان شوراها را یکی از مهم‌ترین مبانی اولیه در تحقق شعار همدلی و همزبانی بیان کرد و گفت: وظیفه اصلی ما در این زمان، تحقق این شعار در سطح جامعه است و شوراها یکی از مهم‌ترین سازمان‌های مردم نهاد در جهت عملی شدن این شعار هستند.
رسول زرگرپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان در همایش استانی روز ملی شوراها که در محل اردوگاه شیخ بهایی برگزار شد، با اشاره به شعار امسال گفت: یکی از عوامل مؤثر در ایجاد همدلی و همزبانی شوراها هستند که بر اثر ارتباط تنگاتنگ با مردم و اقدامات و خدماتی که انجام می دهند، جزو مبانی اولیه همدلی و همزبانی به شمار می‌آیند.

 

وی با اشاره به برگزاری دو انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی در سال جاری افزود: با تأکید رهبر معظم انقلاب در بیان شعار امسال باید بیش از هر زمان دیگری همدلی وهمزبانی دولت و ملت در جامعه به اجرا در آید و شورا در ایجاد این ارتباط نقش مهمی را به عهده دارد.

 

زرگرپور شورا را مجلس محلی در سطح همان شهر بیان داشت و گفت: براساس قانون جمهوری اسلامی ایران شوراها از ارکان نظام هستند که یک مرجع تصمیم‌گیری و نظارتی قلمداد می‌شوند و به دلیل نوپا بودن عرصه فعالیت‌شان نسبت به کشورهای دیگر بسیار محدودتر است.

 

وی در ادامه یکی از مهم‌ترین وظایف شوراها را انتقال و نهادینه کردن شأن نظارتی شوراها بیان کرد و افزود: یکی از علل توقعات بیش از اندازه شهروندان که سبب شکل گیری عدم اعتماد نسبت به شورها می شود، عدم اطلاع و اگاهی از وظایف شورها و عدم تبیین و شفاف سازی این وظایف برای مردم است.

 

استاندار اصفهان شوراها را حلقه ارتباطی مردم با مدیران اجرایی شهرها بیان داشت و گفت: شوراها منبعث از اراده شهروندان هستند و نظارت و پیگیری امور اجرایی شهر از دیگر وظایف شوراها است.  

 

وی ادامه داد: نخستین اصلی که باید شوراها در انجام وظایف مدنظر قرار دهند، این است که نظارت قانونی را در پای دخالت غیرقانونی ذبح نکنند که مرز نظارت و دخالت بسیار نزدیک است و سبب بروز اختلافاتی می‌شود و ضربه اول این اختلافات را شهروندان به دلیل عدم ارائه مطلوب و بهینه خدمات خواهند خورد.

 

زرگرپور در ادامه برای تحقق شعار امسال به اعضای شوراهای شهر و روستاها سه پیشنهاد کرد و افزود: شما اعضای شوراهای شهر و روستا یکی از ارکان اصلی در تحقق این شعار رهبر معظم انقلاب هستید و پیشنهاد می کنم که بعد از این نشست، درباره نحوه و چگونگی همدلی و همزبانی بین اعضای شوراها، نحوه چگونگی ایجاد همدلی و همزبانی بین شورا و شهردار و نحوه نهادینه شدن این شعار در بین مردم دست به تشکیل جلساتی بزنید.

 

وی در پایان افزود: برای تحقق شعار امسال باید ابتدا از خود ملت شروع کنیم و وظیفه امروز ما تحقق این شعار در سطح جامعه است که باید در دستور کار تمام اعضای دولت قرار گیرد.

 

شایان ذکر است، هم اکنون در استان اصفهان 625 نفر اعضای شورا در 106 شهر استان و 2991 نفر اعضای شوراهای روستاها در 870 روستا در حال فعالیت هستند./1306/پ203/ح

ارسال نظرات