۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۵۷۷۹۵
آیت الله شبستری:

طلاب از کتب شهید مطهری غافل نشوند

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که طلاب نباید از کتب شهید مطهری غافل شوند، گفت: کتاب های شهید مطهری علمی و انقلابی هستند.
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید حوزه علمیه الزهرا(س) تبریز با تبریک فرا رسیدن ماه رجب، اظهار داشت: در حدیثی از امام جواد(ع) آمده که ارزشمند ترین اعمال خالص‌ترین اعمال است.

 


وی اخلاص در نیت و عمل را موجب کسب توفیق الهی دانست و خاطرنشان کرد: از حضرت امیرمؤمنان علی(ع) حدیثی وارد شده که هر کسی برای خدا بیاموزد و برای خدا عمل کند، روی اهل زمین و در میان فرشتگان محبوب است.

 


امام جمعه تبریز ادامه داد: اگر تمام اعمال بندگان خدا، خالصانه باشد، دارای ارزش است، ولی اگر با انگیزه دنیوی عملی انجام دهد، مقصدش همان نیتش می شود، مؤمن در آخرت به مقدار خلوص نیت دارای رتبه است، در حقیقت روحانی یعنی کسی که برای خدا کار کند.

 


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که تفاوت روحانیت با دیگر اقشار جامعه در همین مسأله است، ابراز داشت: در روایتی آمده که طلب علم هم برای برادران و هم خواهران لازم و فرض است، علت آن است که به وسیله علم به وجود الهی است، حضرت باری تعالی مورد پرستش قرار می گیرد و شناخت حلال و حرام در پرتو علم است.

 


وی با بیان این‌که علم پیشوا و عمل تابع آن است، افزود: انسان های شقی از علم محروم هستند و این نشان از جایگاه طلاب علوم دینی است، به عبارت دیگر علم میراث انبیا و مال دنیا میراث اشقیا است، علم خود عامل علم افزایی است.

 


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نظم و ترتیب لازمه زندگی طلاب حوزوی است، در سایه این نظم است که پیشرفت حاصل می شود، لازم است طلاب خواهر نیز نظم را در زندگی خود رعایت کنند.

 


آیت الله شبستری در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید، آیت الله مطهری، خاطرنشان کرد: لازم است طلاب از کتب شهید مطهری غافل نشوند، چراکه کتاب های شهید مطهری علمی و انقلابی است، بنابراین اگر در مدرسه علمیه الزهرا نیز چند دوره از کتب شهید مطهری موجود باشد، بسیار مطلوب خواهد بود./854/پ202/ب4

ارسال نظرات