۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۲۵۷۷۹۷
با حضور آیت الله مجتهد شبستری؛

ساختمان جدید حوزه علمیه الزهرا تبریز افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ ساختمان جدید حوزه علمیه سطح سه خواهران الزهرا(س) تبریز با حضور آیت الله مجتهدشبستری، رییس عالی حوزه های علمیه آذربایجان‌شرقی افتتاح شد.
مدرسه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ساختمان جدید حوزه علمیه سطح سه خواهران الزهرا(س) تبریز ظهر امروز با حضور آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان و رییس عالی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی افتتاح شد.


خانم افراشته، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) تبریز در این مراسم، اظهار داشت:  مدرسه علمیه الزهرا(س) در زمینی به مساحت 3300 متر مربع به همت بنیاد مصلای اعظم امام خمینی(ره) احداث شده و تحویل مرکز مدیریت حوزه های علمیه شده است.


وی با بیان این‌که ساختمان جدید با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 750 میلیون تومان ساخته شده و مورد بهره‎‌برداری قرار می گیرد، ادامه داد: با حمایت های این بنیاد، با هزینه ای بالغ بر 151 میلیون تومان برخی نواقص مدرسه علمیه برطرف شده است.


مدیر حوزه علمیه سطح سه خواهران الزهرا(س) تبریز ادامه داد: این مجموعه با 4 طبقه دارای 17 کلاس درسی است که طبقه چهارم این مجموعه با کاربری خوابگاه ویژه طلاب خواهر علوم دینی در نظر گرفته است.


افراشته با بیان این‌که ساختمان این مجموعه دارای اسکلت بتنی و ضد زلزله است، گفت: حوزه علمیه الزهرا در سال 1387 در دو رشته فقه و اصول و تفسیر و علوم قرآنی تأسیس شده که طلابی از استان های اردبیل و آذربایجان غربی نیز به صورت غیر حضوری در رشته تفسیر مشغول تحصیل هستند.


وی با بیان این‌که حوزه علمیه الزهرا(س) تبریز دارای رتبه علمی مطلوب در سطح کشور است، یادآور شد: هم اکنون 143 طلبه به صورت حضوری و 117 طلبه به صورت غیرحضوری در حال تحصیل در این مرکز هستند که 16 نفر از این تعداد از پایان نامه های خود دفاع کرده اند.


مدیر حوزه علمیه سطح سه خواهران الزهرا(س) تبریز با بیان این‌که در جشنواره علامه حلی دارای شش رتبه برتر کشوری بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: این مرکز علوم اسلامی از لحاظ پژوهشی نیز دارای رتبه عالی است و هم اکنون 150 نفر در این حوزه در حال تدوین پایان نامه با راهنمایی استاد راهنما و مشاور هستند./854/پ202/ح

ارسال نظرات