۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۲۵۸۱۱۸
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء:

تفکر و اندیشه ورزی مهم ترین ویژگی شهید مطهری بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جوادی آملی با تاکید بر این که این شهید گرانقدر اهل تفکر، اندیشه و بررسی کردن بوده است، تصریح کرد: باید تفکر آزاداندیشی و اندیشه ورزی در حوزه های علمیه و دانشگاه های کشور ترویج پیدا کند.
حجت الاسلام جوادي آملي

حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با گرامی داشت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، گفت: ویژگی های ارزنده و فروانی برای شهید مطهری وجود دارد که این شخصیت بزرگ را ماندگار کرده است.

 

وی با بیان این که ویژگی ها و خصایص گرانقدری که برای این شهید بزرگ وجود دارد را باید به نحوی شایسته دنبال کنیم، بیان داشت: افکار شهید مطهری باید به عنوان امری ارزشمند دنبال شود که کاری خوب است.

 

مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، افزود: تفکر و اندیشه ورزی از ویژگی های بارز شهید مطهری بود که باید آن گونه که شایسته است در جامعه دنبال شود.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با تاکید بر این که این شهید گرانقدر اهل تفکر، اندیشه و بررسی کردن بوده است، تصریح کرد: باید تفکر آزاداندیشی و اندیشه ورزی در حوزه های علمیه و دانشگاه های کشور ترویج پیدا کند.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، خاطرنشان کرد: اگر تفکر آزاداندیشی و تفکر محوری در مراکز علمی ما نهادینه شود امکان آن وجود خواهد  داشت تا چهره هایی همچون شهید مطهری به وجود آیند.

 

وی ادامه داد: آن چیزی که شهید مطهری را به این جا رسانده که به عنوان متفکر جامعه اسلامی شناخته شده است همان ویژگی تفکر و آزاداندیشی این شخصیت ارزشمند بود.

 

مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با تاکید بر این که رویش امثال شهید مطهری امکان پذیر است، گفت: باید در مسیر سیره گرانقدر این شهید بزرگ قدم برداریم که ثمرات بسیاری خواهد داشت.

 

حجت الاسلام جوادی آملی تصریح کرد: هویت و ذات حوزه های علمیه در مسیر آزاداندیشی بوده است و حوزه های علمیه این امکان را دارند تا افرادی همانند شهید مطهری را تحویل جامعه دهند.


رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء افزود: رسالت سنگینی بر دوش حوزه های علمیه است که باید در مسیر اندیشه صحیح و تفکر راستین گام برداریم./950/ت302/ب1

ارسال نظرات