۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۲۵۸۳۳۵
آیت الله توکل:

اعتکاف فرصتی برای خودسازی و خودشناسی است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این که اعتکاف محبت و لطف خدا بر بندگان است، گفت: اعتکاف لطفی از جانب خداوند بر بندگان و فرصتی برای خودسازی و خودشناسی است.
آيت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، آیت الله توکل، استاد اخلاق حوزه علمیه قم امروز در جمع معتکین مسجد سجادیه قائمشهر، به تشریح اثرات اعمال در دنیا و آخرت پرداخت و گفت: ابعاد اثرات اعمال ما خود را در دنیا و آخرت نشان می دهند.

 

وی ادامه داد: اثرات اخروی از زمان مرگ شروع می شود که ابتدا در برزخ و بعد در صحنه قیامت آشکار می گردد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این که اعمال دنیوی ما اثر آن در این دنیا نیز آشکار می شود، بیان داشت: اگر اعمال مثبت باشد، انسان برکاتش را در همین دنیا مشاهده می کند و اگر اعمال منفی باشد، نکبت هایش به او بر می گردد.

 

وی با اشاره به آیه 23 سوره مبارکه یوسف اظهار داشت: ظلمات در همین دنیا به انسان ها بر می گردد.

 

آیت الله توکل با اشاره به این که در قیامت انسان تجسم اعمال خود را مشاهده می کند، افزود: اثرات اعمال ما فردای قیامت در کنار ما حاضر می شود و اگر اعمال مثبت باشد دارای چهره ای نورانی و اگر منفی باشد با چهره زشتی در کنار ما حاضر می گردد.

 

وی با اشاره به آیات سوره مبارکه کهف ادامه داد: اعمال انسان در قیامت به او عرضه می شود و گنه کاران با مشاهده اعمال ریز و درشت خود لرزه به جانشان می افتد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آیه و َوَجَدُوا ما عَمِلُوا حاضِرًا ادامه داد: انسان ریز و درشت اعمال خود را در قیامت حاضر می بیند.

 

وی با اشاره به این که اعمال ما دارای سه اثر است، افزود: اعمال ما یک اثر در قیامت دارند که بحث از معاد است و اثر دیگرش در دنیا است که بحث از انعکاس اعمال است و بحث دیگر مربوط به بقای اعمال است.

 

آیت الله توکل با اشاره به آیات سوره مبارکه زلزال و با تاکید بر این که اعمال ما در قیامت تجسم پیدا می کند، اظهار داشت: اگر کسی کار خیر و شری در دنیا انجام دهد تجسم آن را در قیامت خواهد دید./950/پ202/ب1

ارسال نظرات