۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۵۸۷۳۶
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

مراسم معنوی اعتکاف تمرین اراده و خودباوری است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اعتکاف فرصتی را برای دوری انسان از امور مادی و اتصال به خداوند فراهم می کند، خاطرنشان کرد: اعتکاف راه جذب محبت خداوند متعال است.
معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

به گزارشخبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مهدی خوبانی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع معتکفان استان با بیان این که اعتکاف بهترین فرصت برای به خود اندیشیدن است، گفت: این مراسم معنوی مقدمه ای برای ورود به ماه شعبان و رمضان است.

 

وی با بیان این که ماه رجب و شعبان فرصتی برای استفاده بهینه از ماه مبارک رمضان است، افزود: مراسم معنوی اعتکاف فرصتی برای شست و شوی درون از رذایل اخلاقی است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اعتکاف فرصتی را برای دوری انسان از امور مادی و اتصال به خداوند فراهم می کند، خاطرنشان کرد: اعتکاف راه جذب محبت خداوند متعال است.

 

حجت الاسلام خوبانی ادامه داد: محبت خداوند متعال گوهری است که اگر درون هر فردی به آن دست یابد به سعادت و تعالی حقیقی دست خواهد یافت.

 

وی خاطرنشان کرد: هر کسی که محبت خداوند متعال را چشیده باشد دیگر هیچ گاه به دنبال غیر خدا نمی رود.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که اعتکاف فرصتی مناسب برای چشیدن محبت الهی است، تصریح کرد: در اعتکاف یاد می گیریم که از اعضاء و جوارح خود چگونه استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام خوبانی مراسم معنوی اعتکاف را تمرین اراده و خودباوری دانست و بیان داشت: روح هر انسانی نیازمند نیایش و مناجات است و انسان در این مراسم معنوی به این آرامش معنوی دست خواهد یافت.

 

وی با بیان این که اعتکاف زمینه‌ساز خروج روح انسان از دنیای مادی و تقرب به ذات هستی‌بخش الهی است، تصریح کرد: انسان معتکف با داخل شدن در حرم امن معنوی خداوند تبارک و تعالی خود را محرم و مقرب خاص حضرت حق کرده و با ماندن در مسجد، نفس خویش را از همه آلودگی، ظلمت و هر مقامی غیر‌خدا، جدا می‌کند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات