۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۲۵۹۱۹۱

کنگره بین المللی آیت الله حائری مازندرانی در ساری برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه منطقه سه دانشگاه آزاد از برگزاری کنگره بین المللی آیت الله حائری مازندرانی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری خبر داد.
آيت الله حائري مازندراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حسین شاهورانی، مسؤول دبیرخانه منطقه سه دانشگاه آزاد اسلامی امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری کنگره بین المللی علامه حائری مازندرانی در مرکز استان خبر داد.

 

وی یکی از ویژگی‌های مازندران را وجود علما و بزرگان علمی و دینی عنوان کرد و گفت: برخی از این علما ناشناخته مانده اند که باید در جهت شناسایی و معرفی آنها به جامعه از همه ظرفیت ها استفاده شود.

 

مسؤول دبیرخانه منطقه سه دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که آیت الله حائری مازندرانی از علمای بزرگ دینی است که متأسفانه ناشناخته مانده است، خاطرنشان کرد: این شخصیت کم نظیر بیش از 500 جلد تألیف دارد که گنجینه ارزشمندی است.

 

وی با بیان این که در پرتو اخلاق کریمه می توان به مراتب والا و ارزنده دست پیدا کرد که موجب عاقبت به خیری ما انسان ها می شود گفت: ‌باید نسل جوان جامعه عالمان نستوه و بزرگی چون آیت الله حائزی را بشناسند و در راستای الگوپذیری از آنان بکوشند.

 

شاهورانی با اشاره به این که بزرگداشت علما و فقها، ترویج خدامحوری در جامعه اسلامی است، یادآور شد: باید از داشته های گران قدر خود به منظور آشنایی بیش از پیش جوانان با عالمان بهره گیریم که این امر ثمرات فراوانی را برای ترویج فرهنگ جامعه براساس تعالیم والای اسلامی خواهد داشت.

 

وی با اشاره به این که تبیین بعد اخلاقی و علمی شخصیت علامه حائزی مازندرانی یک ضرورت و اصل اساسی است، خاطرنشان کرد: نباید مفاخر و رجال بزرگ ما بدلیل اطلاع رسانی نا مناسب نا آشنا بمانند و باید در برگزاری

چنین همایش های ارزنده ای همت و اقدامی خاص صورت گیرد تا همگان این بزرگواران را بشناسند.

 

شاهورانی با اشاره به این که شناسایی علما و فقهای دینی یک ضرورت و تکلیف در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: علم، دین و عالم مکان و زمان نمی شناسد و باید در هر دوره ای به آن پرداخته شود چون بزرگداشت عالمان دین مصداق بارز تعظیم شعائر دینی است.

 

مسؤول دبیرخانه منطقه سه دانشگاه آزاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فرهنگ اسلامی در قانون اساسی، متجلی است گفت: فعالیت آموزشی و فرهنگی در دانشگاه‌ها باید به‌گونه ای باشد که دانشجویان قانون پذیر و متعهد تربیت شوند.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه باید محل اظهار نظر و تبادل افکار باشد، افزود: کرسی‌های آزاداندیشی که مقام معظم رهبری چندین سال قبل مطرح کرده، راهی جهت طرح ایده ها و افکار دانشجویان بوده که بخش مهمی از فعالیت‌های فرهنگی باید در این جهت باشد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات