۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۵۹۳۶۲

صد و بیست و دومین شماره ماهنامه سنجاقک منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ شماره 122 ماهنامه سنجاقک از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم منتشر و روانه بازار شد.
ماهنامه سنجاقک

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صد و بیست و دومین شماره ماهنامه فرهنگی آموزشی خردسالان ایران با عنوان سنجاقک به مدیر مسؤولی سعید روستاآزاد از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ویژه اردیبهشت‌ماه 1394 منتشر شد.

 

در این شماره می‌خوانیم: «حرف‌های خدا»، «قصه‌های مارمولک»، «ژاکت قشنگ ـ یه آرزوی قشنگ»، «من از همه بهترم»، «لبنیات»، «دنیای رنگی رنگی نی نی»، «آی خنده، خنده، خنده»، «غذای گوشتی»، «بحر»، «آش ماست»، «انار»، «غریبه»، «شیشه مربا»، «نقاشی تو»، «خال خالی»، «آموزش انگلیسی»، «مثل باران»، و «روباه».

 

سنجاقک ماهنامه‌ای است که برای خردسالان تهیه شده است. این مجله برای جنبه‌های آموزشی، سرگرمی، افزایش مهارت‌های علمی، کسب اطلاعات و تقویت قدرت تجسم و تخیل خردسالان مفید است.

 

در بخشی از این ماهنامه ذیل موضوع حرف‌های خدا مطالبی نقل شده که برخی از آن به این شرح است: «یک روز یک مرد خوب داشت با خدا حرف می‌زد. او هر روز همین کار را می‌کرد. بالای کوه می رفت و در غار، تنها با خدا حرف می‌زد. آن روز وقتی او داشت با خدا حرف می‌زد، یک فرشته پیش او آمد و از طرف خدا پیام آورد. اسم فرشته جبرئیل بود. جبرئیل به این مرد مهربان گفت: من از طرف خدا آمده‌ام. خدا فرموده از این به بعد، تو باید حرف‌های من را به مردم بگویی.

 

اسم این آدم خوب، محمد صلی‌الله علیه و آله بود. محمد صلی‌الله علیه و آله وقتی این پیام را از فرشته خدا شنید، پیش مردم رفت و پیام و حرف‌های خدا را به مردم رساند. مردم، محمد صلی‌الله علیه و آله را دوست داشتند. به خاطر همین، حرف‌هایش را گوش می‌دادند. از ان به بعد محمد صلی‌الله علیه و آله شد پیامبر خدا؛ یعنی کسی که پیام و حرف‌های خدا را به مردم می‌رساند.

 

بهترین هدیه خدا به پیامبر صلی‌الله علیه و آله قرآن بود. پیامبر صلی‌الله علیه و آله آیه‌ها و سوره‌هایی را که خدا می‌شنید، به مردم می‌گفت و مردم هم آن را حفظ می‌کردند. حالا از پیامبر بزرگ ما قران به یادگار مانده. امروز همان روزی است که محمد صلی‌الله علیه و آله شد پیامبر خدا. به خاطر همین این روز را جشن می‌گیریم و به هم تبریک می گوییم».

 

من از همه بهترم عنوان موضوع دیگری از این ماهنامه است که ذیل آن آمده است: «یک روز با مادم به یک جشن تولد رفتم. لباس من از لباس همه بچه‌ها خوشگل تر بود. به مامان گفتم: من از همه بچه‌ها خوشگل‌ترم. آنها زشت هستند. مامان از حرفم خوشش نیامد.

 

یک بار یک دمپایی برداشتم و به طرف یک مرغابی پرت کردم. مرغابی ترسید و فرار کرد. من گفتم: به‌به! همه از من می‌ترسند! یک بار یک آقای مهربان در تلویزیون، یک حدیث زیبا از امام علی علیه‌السلام خواند. امام علی علیه‌السلام با حدیث‌شان به من گفتند که تکبُّر کار بدی است. می‌دانید تکبُّر یعنی چه؟ یعنی این‌که آدم خودش را بزرگ ببیند و بگوید من از همه بهتر هستم. وای چه کار بدی!».

 

شماره 122 ماهنامه فرهنگی آموزشی خردسالان ایران با عنوان سنجاقک به مدیر مسؤولی سعید روستاآزاد از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ویژه اردیبهشت‌ماه 1394 در 34 صفحه به قیمت 2500 تومان منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات