۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۲۵۹۷۹۵
استاد حوزه علمیه مازندران:

حمایت از تولیدات داخلی راهی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه مسئولان با حمایت ازتولیدات داخلی به اقتصاد کشور کمک کنند، گفت: حمایت از تولیدات داخلی یکی از شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی و باعث پیشرفت کشور در همه زمینه های تولید می شود.
استاد حوزه علميه محمديه قائمشهر

حجت الاسلام علی رحیمی، استاد حوزه علمیه محمدیه قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، با اشاره به روایت «الکادُّ لِعِیالِهِ کَالْمُجاهدِ فی سَبیلِ الله» از پیامبر اکرم در اهمیت کار، تصریح کرد: کسی که برای اداره زندگی خانواده اش تلاش می کند، مانند کسی است که در راه خدا جهاد می کند.

 

وی با بیان این که رشد اقتصادی در هر کشوری با تولید و کار کردن امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: کار یعنی پویایی، تولید، به سمت هدف حرکت کردن، یعنی همان اقتصاد مقاومتی که کشورها برای رسیدن به آرمان های خود و رشد اقتصادی داخلی باید کار را سرلوحه خودشان قرار دهند.

 

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به این که تلویزیون و روزنامه ها با تبلیغ کالاهای خارجی به اقتصاد داخلی ضربه سنگینی را وارد کردند، عنوان داشت: رسانه ها باید با تبلیغ تولیدات داخلی به چرخه تولید و اقتصاد مقاومتی کشور کمک کنند، نه اینکه با تبلیغ کالاهای خارجی جامعه را به سمت مصرف گرایی و از بین بردن اقتصاد داخلی هدایت کند.

 

عضو جبهه پایداری شاخه مازندران با بیان این که مسؤولان با دادن یارانه به بخش های مختلف از تولیدات داخل حمایت کنند، اظهار داشت: دولت باید برای حمایت از کسانی که اهل کار و تولید هستند یارانه هایی را اختصاص دهد تا بتوانند به پیشرفت تولیدات داخل کمک کنند.

 

وی یکی از شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی را حمایت از تولیدات داخلی دانست و بیان داشت: اگر نتوانیم با حمایت از تولیدات داخل به چرخه صنعت کمک کنیم کشوری وابسته خواهیم بود.

 

استاد حوزه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که در هر کاری اگر بخواهیم موفق شویم باید فرهنگ استفاده از آن را بدانیم، تصریح کرد: برای تحقق اهداف در جامعه نیازمند به فرهنگسازی در زمینه های مختلف هستیم.

 

وی عنوان داشت: در حوزه های مختلف علما با بررسی روایات در نکوهش بیکاری و آسیب هایش و تشویق به کار کردن، زمینه برای فرهنگسازی پیشرفت و توسعه و رسیدن به اهداف عالیه را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام رحیمی علما را متولیان فرهنگی جامعه دانست و افزود: علما با تببین فرهنگ کار و تلاش و عمل به آن می توانند الگویی برای مردم جهت پیشرفت جامعه باشند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات