۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۶۰۲۰۶
سخنگوی کمسیون آموزش مجلس:

انس با کلام الهی رمز پیروزی ملت ایران در برابر دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی کمسیون آموزش مجلس با بیان این که مأنوس شدن با کلام الهی از بسیاری از آسیب های اجتماعی می کاهد، افزود: اگر مفاهیم قرآنی در همه ابعاد فردی و اجتماعی زندگی فراد جامعه نهادینه شود به حتم شاهد کاهش بسیاری از مشکلات خواهیم بود.
قاسم جعفري، سخنگوي کميسيون آموزش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، قاسم جعفری، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس امروز در مراسم آغاز نوزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه پیام نور کشور در ساری با بیان این که جامعه زمانی قرآنی می‌شود که شرایط و ظرفیت‌ها را خوب بشناسد، آسیب‌ها را بفهمد و در هر دو بخش تحقیق کند، گفت: آنچه که در دوران اسارت باعث شد فرزندان امام راحل با همه سختی‌ها و شکنجه‌های روحی و جسمی، طاقت بیاورند، انس با قرآن بود.

 

وی با بیان این که مأنوس شدن با کلام الهی از بسیاری از آسیب های اجتماعی می کاهد، افزود: اگر مفاهیم قرآنی در همه ابعاد فردی و اجتماعی زندگی فراد جامعه نهادینه شود به حتم شاهد کاهش بسیاری از مشکلات خواهیم بود.

 

این نماینده مجلس از دانشجویان به عنوان سرمایه های ارزشمند کشور یاد کرد و  افزود: دانشجویان باید بیشتر از همه به بصیرت و دشمن‌شناسی توجه داشته باشند.

 

جعفری با بیان این که اگر از فضای مجازی به درستی استفاده نکنیم با خطر مواجه هستیم، ادامه داد: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اینترنت ملی تأکید دارند، به این ‌خاطر است که اطلاعات خود را به دیگر کشور‌ها می‌فرستیم و از آنجا به دست ما می‌رسد.

 

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اگر امروز می‌خواهیم قرآنی عمل کنیم باید به این مسأله توجه داشته و خطرات را درست بشناسیم، گفت: در این عرصه خطیر دانشجویان قرآنی رسالت سنگینی بر عهده دارند.

 

وی با اظهار این که اخیراً بخشنامه‌هایی درباره استعدادهای درخشان به دانشگاه‌ها ارسال شده است که بدون آزمون در مقطع بعد، پذیرفته شوند اما در بند چهارم این بخشنامه آمده که دانشجویان پیام‌نور، آزاد و علمی کاربردی شامل این بخشنامه نمی‌شود، بیان کرد: این یک تبعیض ناروای مردود است و وزیر و دیگران حق ندارند با دانشجویانی که تلاش می‌کنند، اینگونه برخورد شود.

 

سرپرست دانشگاه پیام نور مازندران نیز در این مراسم با بیان این‌که دانشگاه پیام نور استان مفتخر است تا میزبان نوزدهمین مسابقات قرآن و عترت دانشگاه پیام نور سراسر کشور باشد، گفت: از اهداف اصلی برگزاری چنین مسابقاتی، ترویج، نشر و اعتلای فرهنگ قرآن‌کریم، تدبر در آیات الهی، انس و الفت دانشجویان با مفاهیم حیات‌بخش قرآن‌کریم در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری، صیانت از فضای اسلام در دانشگاه‌ها است.

 

اسدلله دیوسالار با بیان این که قرآن‌کریم و عترت، دو یادگار پیامبر اسلام (ص) در میان مسلمانان است، تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآن می‌تواند زمینه امانت‌داری این دو امانت بزرگ باشد.

 

وی تنها راه بازگشت به انسانیت را تمسک به قرآن دانست و بیان کرد: عمل به قرآن، راه مغفرت الهی است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات