۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۶۰۶۲۳
مدیر عامل خبرگزاری رسا:

مرجعیت انگلیسی و روشنفکری افراطی هر دو در راستای تفکر سکولاریسم است

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل خبرگزاری رسا نجات حوزه علمیه از خطر سکولاریسم را مهم‌ترین هدف فعالیت‌های این خبرگزاری دانست و گفت: جریان سکولاریسم گاهی تحت عنوان مرجعیت انگلیسی و گاهی نیز با محوریت روشنفکری حداکثری در خصوص پیاده کردن دست‌آوردهای غرب رواج یافته که هر دو مردود است.
سخنراني و نشست خبري رييس سازمان تبليغات اسلامي در خبرگزاري رسا سخنراني و نشست خبري رييس سازمان تبليغات اسلامي در خبرگزاري رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد مهدی محققی، مدیر عامل خبرگزاری رسا در جریان بازدید حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور و نشست خبری وی که در محل این خبرگزاری حوزوی در قم برگزار شد، جنایات آل سعود در حمله به مردم مظلوم یمن را محکوم کرد و اظهار داشت: امیدواریم که این فتنه با استمداد از راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب، به زودی برطرف شود.

 

حجت‌الاسلام محققی در ادامه به تشریح مهم ترین اهداف خبرگزاری رسا پرداخت و گفت: خبرگزاری رسا سه هدف کلی را در سال‌های گذشته پیش گرفته است که پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب، رهگیری اهداف مراجع عظام تقلید و تربیت طلاب رسانه ای  از جمله این اهداف است.

 

وی با بیان این‌که نجات حوزه علمیه از خطر سکولاریسم، یکی از مهم‌ترین اهداف و فعالیت‌های خبرگزاری رسا است، گفت: جریان سکولاریسم گاهی تحت عنوان تشیع و مرجعیت انگلیسی و گاهی نیز با محوریت روشنفکری حداکثری در خصوص پیاده کردن دست‌آوردهای غرب رواج یافته که هر دو مردود است.

 

مدیر عامل خبرگزاری رسا با بیان این‌که جریان سکولاریسم سبب عدم ورود حوزویان به مسائل سیاسی می‌شود، ابراز کرد: جریان سکولاریسم برای علمایی ارزش قائل می‌شود که با سیاست و مسائل روز کاری نداشته باشند اما امروز با روشنفکری قشر بسیج و انقلاب، این آسیب‌ها رو به زوال رفته است.

 

وی در ادامه به بخشی از فعالیت‌های گسترده و تأثیرگذار سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: این سازمان همواره به صورت هدفمند در برابر وادادگی‌های فرهنگی، مقاومت کرده است.

 

حجت‌الاسلام محققی افزود: بازآفرینی و حفظ ادبیات دفاع مقدس از نقاط برجسته سازمان تبلیغات اسلامی بوده است که کتاب‌های خاطرات و داستانی فراوانی در این خصوص به انتشار رسانده است.

 

وی گفت: مدیریت نوآورانه در عرصه فرهنگ برای حوزویان، حضور فعال در فضای سایبری، ورود در عرصه فضای مجازی برای مقابله با توطئه دشمنان، تولیدات هنری، رسانه‌ای، فیلم‌ و انیمیشن‌ و حمایت از مؤسسات و مجموعه‌های مردم نهاد از جمله فعالیت‌های تأثیرگذار سازمان تبلیغات اسلامی در زمان مدیریت حجت الاسلام والمسلمین خاموشی است.

 

مدیر عامل خبرگزاری رسا در پایان اعلام آمادگی کرد تا این خبرگزاری در زمینه فقه رسانه و یا یکی از مباحث مربوط به فقه حکومتی از حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی استفاده کند./997/پ202/ج

ارسال نظرات