۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۲۶۰۷۱۵

نسخه 3 نرم افزار کتابخوان همراه نور رونمایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور از مراسم رونمایی نسخه 3 نرم افزار کتابخوان همراه نور خبر داد و گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌هایی که مرکز کامپیوتری نور در زمینه عرضه دیجیتالی کتاب‌های علوم اسلامی و انسانی انجام داده است عرضه این محصول به مخاطبان است.
مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي

حجت الاسلام محمدحسین بهرامی معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از مراسم رونمایی نرم افزار کتابخوان همراه نور خبرداد گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌هایی که مرکز کامپیوتری نور در زمینه عرضه دیجیتالی کتاب‌های علوم اسلامی و انسانی انجام داده است عرضه این محصول به مخاطبان است.


وی با اشاره به رویکرد مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: در این مرکز در زمینه رویکرد پژوهش محور در کلیه محصولات ملاحظه می‌شود.


حجت الاسلام بهرامی با اشاره به افزایش تعداد محصولات با موضوعات مختلف و همچنین استفاده از یک کتاب در محصولات متعدد و مشکلات کابران در این زمینه تصریح کرد: مخاطبان مشکل انتخاب نرم افزار برای دسترسی به محتوای یک کتاب خاص با مشکل عدم قابلیت انتخاب، دریافت و افزودن کتب مورد نیاز مواجه شده و مرکز کامپیوتر نور بر آن شد که نرم افزار کتابخوان دیجیتال را تحت عنوان کتابخوان همراه نور روانه بازار کند.


وی با اشاره به فراوانی نسخه سیستم عامل اندروید در جامعه اشاره کرد و گفت: با فراگیر شدن استفاده از تلفن اندروید، امکان استفاده از محتوای مرکز روی این دستگاه ها ضروری به نظر رسید تا این کتابخوان تهیه و تدوین شود.


معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در ادامه افزود: هدف از طراحی سیستم «کتابخوان» ارائه اطلاعات کتاب های موجود در مرکز به کاربران می باشد؛ به طوری که ارائه محتوا مستقل از بستر سخت افزاری و پلتفرم باشد.


حجت الاسلام بهرامی گفت: در ابتدا نرم افزارهای کتابخوان در بسترهای موبایل و دسکتاپ در هماهنگی کامل با بستر وب در اختیار کاربر قرار داده می شود و کاربر در هریک از این بسترها می تواند کتب مورد نظر را تهیه و استفاده کند و این امر باعث می‌شود که حق ناشران در این زمینه حفظ شود و مردم به راحتی از کتا‌ب‌های این مجموعه استفاده کنند.


وی در پایان با ابراز امیدواری در تکمیل این محصول اشاره کرد: برآن هستیم که بتوانیم تعداد کتاب‌ها را تا 30 هزار جلد برسانیم تا مخاطبان در این زمینه فراق بال بیشتری را داشته باشند. /978/ت302/ی

ارسال نظرات