۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۲۶۰۷۱۸
معاون مطبوعات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد؛

نظارت بر فعالیت انتخاباتی رسانه ها/ با نشریات خاطی برخورد می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون مطبوعات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر نظارت بر فعالیت های رسانه ای در آستانه انتخابات گفت: با رسانه های خاطی برابر قانون برخورد می شود.
انتظامي، معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حسین انتظامی، معاون مطبوعات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در سرای مطبوعات آذربایجان غربی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار داشت: نظارت بر مطبوعات و به طور کلی رسانه‌ها در سال جاری از اهمیت مضاعفی برخوردار است و هر گونه تخطی از سوی اصحاب رسانه، مجازات برابر قانون دارد.


وی در ادامه با اشاره به بیمه خبرنگاران گفت: خبرنگاران حرفه ای واقعی در رسانه های خودشان بیمه هستنند و فعالیت می کنند.


انتظامی بیمه دولتی خبرنگاران را یک حرکت ضد مدنی خواند و افزود: یکی از دلایل خانه به دوش بودن روزنامه نگاران این است که دائما با رسانه خود در ارتباط نیستند.


معاون مطبوعات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رکن اصلی در بیمه خبرنگاران را صراحت قانون مطبوعات و اصول انسانی خواند و افزود: از رسانه هایی که لیست بیمه ای نداشته باشند هیچگونه حمایتی صورت نمی گیرد چرا که فعالیت این گونه نشریات غیر حرفه ای محسوب می شود.

 

وی با اشاره به اینکه بیمه شامل خبرنگاران تمام وقت و حرفه ای می شود، اظهار داشت: خبرنگاران پاره وقت و حرفه ای می توانند از طریق سایت سمان اقدام کنند.انتظامی تعداد روزنامه ها کشور را 250 فقره خواند و خاطرنشان کرد: سیاست رتبه ‌بندی برای روزنامه ‌ها، خبرگزاری ‌ها و خبرنگاران اعمال می‌شود که برای رتبه ‌بندی روزنامه‌ ها و فعالان این عرصه 30 شاخص و معیارهای مختلف در وب ‌سایت معاونت مطبوعاتی در نظر گرفته شده است.


وی افزود : افرادی که در صندوق اعتباری هنرمندان عضو هستند نیز می توانند به عنوان فعال مطبوعاتی آماتور بیمه شوند.


معاون مطبوعات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تسهیل فرآیند صدور مجوز برای سایت‌ های خبری، گفت: افرادی که فاقد مدرک دانشگاهی لیسانس هستند، چنانچه سابقه مطبوعاتی قابل ‌قبول، تدریس، تالیف کتاب و فعالیت مدیریت فرهنگی داشته باشند، در این زمینه مورد توجه و امتیاز قرار می‌گیرند.وی در ارتباط با نحوه الغای مجوز انتشار نشریات، گفت: نشریاتی که مدت مشخصی انتشار نیافته، یا صاحب امتیازان انها فاقد مدارک هستند و یا مدارک معتبر مبنی بر مشخصات خود ارائه نداده باشد، مجوزشان بعد از بررسی لغو می‌شود.


انتظامی افزود: سایت های خبری نیز باید ماده 18 قانون مطبوعات را رعایت کنند ، چنانچه سایتی بدون مجوز باشد فیلتر شده و برخورد قانونی می شود.


معاون امور مطبوعاتی و اطلاع ‌رسانی وزارت ارشاد در ارتباط با تجلیل خبرنگاران واقعی در روز خبرنگار، گفت: مجری مراسم این روز باید خانه مطبوعات باشد.


وی در پایان با اینکه در آستانه برگزاری انتخابات قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: نظارت بر مطبوعات و به طور کلی رسانه‌ها در سال جاری از اهمیت مضاعفی برخوردار است و هر گونه تخطی از سوی اصحاب رسانه، مجازات برابر قانون دارد./1301/پ202/ح

ارسال نظرات