۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۹
کد خبر: ۲۶۰۸۱۶
مسؤول غرفه موسسه فرهنگی هنری مشعر:

نمایشگاه مقطعی نیاز مردم را برطرف نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول غرفه موسسه فرهنگی هنری مشعر با بیان این‌که مشکل ما دائمی نبودن فضای نمایشگاهی است، گفت: نمایشگاه مقطعی 10 روزه نیاز مردم را برطرف نمی کند.
نمایشگاه مقطعی نیاز مردم را برطرف نمی‌کند

کمال الدین شاهرخ مسؤول غرفه موسسه فرهنگی هنری مشعر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: موسسه فرهنگی هنری وابسته به بعثه رهبر معظم انقلاب است که حدود دوازده سال در زمینه چاپ و نشر کتب در زمینه حج و زیارت فعالیت و به صورت اختصاصی تمام کتب آموزشی در زمینه عتبات، حج، عمره و مناسک زائران را منتشر می کند.

 

وی افزود:‌ غرفه این مؤسسه در موضوعات مختلف بالای ششصد عنوان کتاب چاپ کرده است که چهارصد عنوان آن در موضوعات؛ تاریخی، مناسک، ادعیه، آموزشی، مهدویت و شیعه شناسی در این غرفه به نمایش گذاشته شده و بعضی از این کتاب ها به زبان های عربی، انگلیسی و اردو هم ترجمه شده است.

 

شاهرخ در ادامه افزود: بخشی از فعالیت های مؤسسه مشعر نرم افزارها و فیلم های آموزشی و بخش عمده ای از آرشیو ما مختص به تصاویری از، حج، عمره، عتبات و سوریه است.

 

وی بیان کرد: این آرشیوی که ما در این حوزه داریمدر هیچ کجا مشابه ندارد و در این راستا تولیداتی درباره چاپ کتاب های تصویری داریم که از نمونه های آن می توان به کتاب آستانه خورشید اشاره کرد که بالغ بر سیصد و پنجاه تصویر از عتبات را در این کتاب به چاپ رساندیم.

 

شاهرخ افزود: ما در این غرفه قرآن ویژه ای را ارائه کرده ایم که ترجمه حضرت آیت الله مکارم شیرازی است و یکی از کارهای خاص که برای زائران به ویژه زائران حج و عمره انجام می دهیم؛ هدیه این قرآن ها به جای قرآن های سعودی است که قبل از ورود زائران به عربستان این قرآن ها به آن ها هدیه داده می شود.

 

مسؤول غرفه موسسه مشعر در ادامه بیان کرد: بخشی از فعالیت های ما در زمینه نرم افزاری است که به عنوان نمونه می توان به نرم افزار کبوتر مدینه اشاره کرد. نرم افزار کبوتر مدینه دقیقا شبیه ساز شهر مدینه به ویژه مسجدالنبی و قبرستان بقیع است و به عنوان فردی که وارد مدینه می شود بتواند از طریق این نرم افزار کلیه مناطق شهر مدینه را به صورت مجازی بازدید کند.

 

وی در ادامه ضمن انتقاد به دائمی نبودن فضای نمایشگاه گفت: نخستین مشکل ما دائمی نبودن فضای نمایشگاه است، این نمایشگاه مقطعی 10 روزه نیاز مردم را برطرف نمی کند. ما نیازمند این هستیم که فضای ثابتی را برای نمایشگاه ها به ویژه برای کتب تخصصی در نظر بگیریم تا افرادی که علاقه مند به تهیه کتب مورد نیاز خود هسند به مراجعه به آن جا نیاز خود را برطرف کنند.

 

شاهرخ در پایان اضافه کرد: زمان آماده سازی برای غرفه ها زمان بسیار کوتاهی است. اگر کسی بخواهد کار فاخری به مردم ارائه دهد نیازمند یک زمان یک هفته ای هست تا بتواند بهترین خدمات را به مخاطبان خود ارائه بدهد./810/پ202/ب4

 

ارسال نظرات