۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۶۱۳۹۳
نماینده مجلس:

بازرسی از مناطق نظامی با استقلال کشور منافات دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست بازرسی ویژه از مناطق نظامی ایران، با امنیت، استقلال و عزت ایران اسلامی منافات دارد.
اسماعيل سعيدي

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 5+1 اظهار داشت: حضور منطقی ایران در طول مذاکرات نشان داده که ملت خواهان احقاق حقوق مسلم هسته‌ای خود است اما هیچگاه مقابل زیاده‌خواهی غرب باج نمی‌دهد.

 


وی با بیان این‌که درخواست بازرسی ویژه از مناطق نظامی ایران، با امنیت، استقلال و عزت ایران اسلامی منافات دارد، خاطرنشان کرد: آمریکا در مقابل تهدیدات اخیر خود باید به صورت رسمی از ملت ایران عذرخواهی کند، چنین اظهارات سخیف مقامات ایالات متحده در شرایطی که هنوز مذاکرات در جریان است، قابل تأمل می باشد.

 


سعیدی با بیان این‌که مذاکره همراه با تهدید ایران سیاست آمریکا برای فشار بر کشور جهت زیر بار رفتن زیاده‌خواهی‌های غرب است، تصریح کرد: طرح تهدید نظا
می از سوی آمریکا نادرست است و مقامات آمریکا باید در خصوص این سیاست نخ‌نما شده تجدیدنظر کنند.

 


وی با اشاره به بخش‌هایی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مذاکرات هسته ای گفت: مذاکره در سایه تهدیدات آمریکا به نتیجه‌ای نخواهد رسید، چراکه ایران اسلامی نزدیک به چهار دهه در مقابل هرگونه تهدید، تحریم و فشارهای سیاسی و اقتصادی ایستادگی کرده و شکست واقعی حاصل سیاست های غرب بوده است.

 


نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که نتیجه تهدید، مذاکراتی غیرمعقول خواهد بود، افزود: تاریخ نشان داده که سیاست های تهدیدآمیز آمریکا علیه ایران اسلامی راه به جایی نبرده است، البته بهتر است دستگاه دیپلماسی کشور با تأمل در اظهارات اخیر غرب، نسبت به صداقت طرف مقابل شک داشته باشد.

 


سعیدی افزود: امروز در شرایطی  شاهد هستیم که کنگره و سنای آمریکا اقدام به تهدید علیه ایران می کنند و همواره سخن از گزینه نظامی روی میز می زنند، که ایران نیز گزینه های مناسب برای هرگونه تهدید دشمن را در اختیار دارد، اما سعی دارد با منطق و مذاکره و در صلح و امنیت پایدار به مقاصد خود دست یابد.

 


وی ادامه داد: جامعه بین الملل خواهان مذاکراتی سازنده و نتیجه برد برد است، اگر آمریکا صداقت به خرج دهد و حرف های خود را پای میز مذاکره عملیاتی کند، قطعا نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد، چراکه ایران پایبند به تعهدات و ادامه مذاکرات است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات