۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۶۱۸۳۹

الازهر درخواست ممنوعیت اسلام در فرانسه را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ الازهر مصر طی بیانیه‎ای به پیام شهردار شهر ونلز فرانسه مبنی بر ممنوعیت اسلام در این کشور را محکوم کرد.
الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، الازهر مصر امروز طی بیانیه‎ای از سایت CNN عربی منتشر شد، پیام ضد اسلامی رابرت چاردون، شهردار شهر ونلز در جنوب فرانسه و عضو حزب حرکت مردمی این کشور مبنی بر درخواست مممنوعیت اسلام در فرانسه را به شدت محکوم ساخت.


در این بیانیه آمده است: پیام روبیرو شاردون نژاد پرستانه و در راستای اسلام هراسی صادر شده است. عضو حزب اتحاد فرانسه از حضور و اقامت مسلمانان در فرانسه بیزار و درپی اخراج آنان است.


الازهر به پیامد ممنوع ساختن اسلام در کشورهای اروپایی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که ممنوع ساختن اسلام در اروپا پیامد‎های بسیار سنگینی درپی خواهد داشت و موجب ایجاد تنش در بین ادیان مختلف می‎شود.


الازهر مصر خواستار احترام به ادیان الهی شد و تصریح کرد که کشورهای مختلف و مردم جهان باید به ادیان الهی احترام بگذارند و به قوانین بین المللی حقوق بشر پایبند باشند.


گفتنیی است که رابرت چاردون، شهردار شهر ونلز در جنوب فرانسه، خواستار ممنوع شدن دین اسلام در فرانسه شد.


چاردون در حساب کاربری توییترش، سه بار پیغام‎هایی با مظمون مشابه منتشر کرد. وی ضمن ابراز اینکه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017، حزب وی یعنی اتحاد حرکت مردمی پیروز خواهد شد، تصریح کرد: روز 18 اکتبر 2017، اسلام در فرانسه ممنوع خواهد شد.


چاردون همچنین در مصاحبه اش با مجله پر تیراژ لموند، به سوالی در این رابطه پاسخ داده و گفت که تنها راه حل مشکلات موجود در فرانسه، ممنوع کردن اسلام در این کشور است.

 

وی افزود: کسانی که می خواهند زندگیشان را با ایمان به دین اسلام ادامه دهند، باید به کشورهای خود برگردند.


این سخن تشاردون با واکنش‎ها مثبت و منفی بسیاری همراه بود و مسلمانان با نوشتن پیام و بیانیه‎های آن را به شدت محکوم ساختند./994/ب902/د

ارسال نظرات